,

مراقب Click Me باج افزار ایرانی باشید.

باج افزار ایرانی Click Me

باج افزار ایرانی Click Me

بازی ClickMe یک باج افزار ایرانی بوده که به تازگی شناخته شده است.

این باج‌افزار در قالب یک بازی کامپیوتری سبک ارائه شده و هنگامی که کاربر مشغول بازی است، در پس زمینه به رمز کردن فایل‌های سیستم قربانی می‌پردازد.

باید گفت هنگامی که از شما درخواست پول میکند دیگر خیلی دیر شده و اطلاعاتتان رمز گذاری شده است.

هم چنین در تصویری که مشاهده می کنید مراحل ورود و رمز نگاری و باجگیری ویروسهای باجگیر یا باج افزارها برای شما عزیزان رسم شده است.

برای ایمن ماندن از گزند باج افزارها چه باج افزار ایرانی و چه خارجی، رعایت موارد زیر را  توصیه می کنیم:

از ضدویروس قدرتمند و به روز استفاده کنید.

با توجه به انتشار بخش قابل توجهی از باج افزارها از طریق فایل های نرم افزار Office حاوی Macro آلوده، بخش Macro را برای کاربرانی که به این قابلیت نیاز کاری ندارند با فعال کردن گزینه “Disable all macros without notification” غیر فعال کنید. برای غیرفعال کردن این قابلیت، از طریق Group Policy، از این راهنما استفاده کنید.
در صورت فعال بودن گزینه “Disable all macros with notification” در نرم افزار Office، در زمان باز کردن فایل های Macro پیامی ظاهر شده و از کاربر می خواهد برای استفاده از کدهای بکار رفته در فایل، تنظیمات امنیتی خود را تغییر دهند. آموزش و راهنمایی کاربران سازمان به صرف نظر کردن از فایل های مشکوک و باز نکردن آنها می تواند نقشی مؤثر در پیشگیری از اجرا شدن این فایل ها داشته باشد.
ایمیل های دارای پیوست Macro را در درگاه شبکه مسدود کنید. بدین منظور می توانید از تجهیزات دیواره آتش، همچون Sophos UTM بهره بگیرید.
سطح دسترسی کاربران را محدود کنید. بدین ترتیب حتی در صورت اجرا شدن فایل مخرب توسط کاربر، دستگاه به باج افزار آلوده نمی شود.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت