ریکاوری هارد اکسترنال خراب

بازیابی هارد دیسک

ریکاوری هارد اکسترنال خراب می‌تواند بهبود و بازیابی داده‌های موجود در آن را ممکن سازد. در ادامه، چند مرحله را برای ریکاوری هارد اکسترنال خراب بررسی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که در صورتی که هارد خرابی فیزیکی داشته باشد، بهتر است به خدمات حرفه‌ای ریکاوری داده مراجعه کنید.

  1. اتصال به سیستم مختلف: ابتدا، هارد اکسترنال را به سیستم‌های مختلف (مثلاً رایانه‌های دیگر یا لپتاپ‌های مختلف) متصل کنید تا از درستی خرابی هارد مطمئن شوید. ممکن است خرابی درونی در هارد یا خرابی در بخش‌هایی مانند کابل USB وجود داشته باشد.
  2. استفاده از نرم‌افزارهای ریکاوری داده: در صورتی که هارد اکسترنال شناسایی می‌شود، اما اطلاعات به درستی قابل دسترسی نیستند، می‌توانید از نرم‌افزارهای ریکاوری داده استفاده کنید. برخی از نرم‌افزارهای معروف شامل Recuva، EaseUS Data Recovery Wizard و Stellar Data Recovery است.
  3. استفاده از دستورات تعمیر درایو: در ویندوز، می‌توانید از دستورات تعمیر درایو استفاده کنید تا مشکلات نرم‌افزاری در هارد را برطرف کنید. از طریق فهرست “Command Prompt” و با استفاده از دستورات مانند chkdsk (برای بررسی و ترمیم بخش‌های خراب در هارد) و sfc /scannow (برای بررسی فایل‌های سیستمی) می‌توانید این کار را انجام دهید.
  4. استفاده از سرویس‌های حرفه‌ای ریکاوری داده: در صورتی که روش‌های بالا نتیجه مطلوبی نداشتند.
  5. بازیابی فیزیکی: در صورتی که هارد اکسترنال خرابی فیزیکی دارد مانند خرابی قطعات سخت‌افزاری داخلی، نیاز به بازیابی فیزیکی داده‌ها وجود دارد. برای این منظور، بهتر است به خدمات حرفه‌ای ریکاوری داده مراجعه کنید. تخصصی‌ها و تجهیزات حرفه‌ای آنها می‌توانند هارد را تعمیر کرده و داده‌های شما را بازیابی کنند.
  6. تهیه نسخه پشتیبان: پس از بازیابی داده‌هایتان، بهتر است نسخه پشتیبان آنها را تهیه کنید. این کار می‌تواند در مواقع آینده از از دست دادن اطلاعاتتان جلوگیری کند. می‌توانید از روش‌های متنوعی مانند استفاده از هارد اکسترنال دیگر، استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری یا نسخه‌برداری به درایوهای دیگر استفاده کنید.

    توصیه می‌شود قبل از هر عملیاتی در رابطه با ریکاوری هارد اکسترنال خراب، اطلاعات خود را به طور کامل پشتیبان‌گیری کنید و در صورت لزوم به متخصصان مربوطه مراجعه کنید تا دریافت راهنمایی حرفه‌ای و دقیقتر کنید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت