آیا بلاک چین هم هک می‌شود؟

بلاکچین

دانشگاه MIT در تحقیقات اخیر خود اعلام کرده که برخلاف آنچه تصور می‌شود بلاک چین، هک شدنی است !

مجله‌ی فناوری ام‌آی‌تی در روز ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن)، در مقاله ای بیان کرد که فناوری بلاک چین برخلاف آنچه تا قبل از این در تصورات عمومی مردم جا افتاده بود، در معرض آسیب‌پذیری است.

در مقاله‌ی اخیر موسسه‌ی فناوری ماساچوست آمریکا (MIT) که درمجله‌ی فناوری ام‌آی‌تی متعلق به همین موسسه به چاپ رسیده، از بلاک چین به عنوان نوعی فناوری که نظام اقتصادی پیچیده‌ای بر مبنای رفتار غیرقابل پیش‌بینی انسان به وجود می‌آورد، یاد می‌کند.

در مقاله یاد شده، به صورت خاص به موارد بسیاری از نقاط ضعف امنیتی مربوط به ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های قراردادهای هوشمند از آغاز پیدایش پرداخته شده، همچنین برخی از اتفاقات اخیر از جمله اتفاق “حمله‌ی دوبار خرج کردن” در صرافی‌کوین بیس  که در ۷ ژانویه رخ داد، بررسی شده است.

اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

در جایی دیگر از این مقاله موقعیت‌هایی که فناوری بلاک چین را بسیار آسیب‌پذیر می‌کند از جمله خطاهای انسانی بررسی شده و به صورت زیر آورده شده است:

زمانی که مردم به فناوری بلاک چین به عنوان یک فناوری امن اعتماد دارند، آسیب‌پذیری‎های آن در موقعیت‌های خاص، در کوتاه مدت نمایان می‌شود. خبر کلاه‌برداری‌ها و گاهی خبر باگ‌های نرم‌افزاری ناخواسته به گوش می‌رسد؛ اما مشکل از این نیز فراتر رفته و اقتصاد بلاک چین و طمع انسان و ساختار پیچیده کدهای رایانه، این احتمال را بسیار افزایش می‌دهد که اکوسیستم بیماری را به وجود آورد.

در بخشی دیگر از این مقاله به تعدادی از برنامه‌های باگ بانتی که جهت یافتن باگ ها هستند، اشاره شده است. در باگ بانتی ها شرکت‌های فعال در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال به هکرهای کلاه سفید در ازای پیدا کردن باگ و ضعف‌های امنیتی در سیستم‌شان پاداش های خوبی می‌دهند. در گزارشی که توسط سایت TheNextWeb منتشر شده است، هکرهای کلاه سفید به طور کلی در سال ۲۰۱۸ موفق به دریافت مبلغی معادل  ۸۷۸,۰۰۰ دلار آمریکا در ازای یافتن باگ‌های کریپتو شده اند.

صرافی کوین بیس نیز به تازگی در باگ بانتی مبلغ ۳۰,۰۰۰ دلار آمریکا در ازای گزارش هر باگ جدی در پلتفرم خود جایزه تعیین کرده. و جالب است بدانید که تا کنون این بیشترین مبلغ تعیین شده توسط یک صرافی در پلتفرم هکروان (HackerOne) است.

و درنهایت خبر خوب برای فعالان حوزه ارزهای دیجیتال؛ اخیرا مجله‌ی فناوری ام‌آی‌تی پیش‌بینی کرده، فناوری بلاک چین برخلاف بازار بسیار بد و رو به افولی که در سال گذشته داشته، در سال ۲۰۱۹ به صورت بسیار گسترده ای کاربردی و مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

بازیابی اطلاعات امین پایتخت، برترین مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات انواع هارد در ایران.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت