آیا Defragmenting هارد دیسک برای کامپیوتر مفید است؟

Defragmenting یک هارد دیسک برای کامپیوتر

ممکن است این سوال برای شما مطرح باشد که آیا Defragmenting هارد دیسک برای کامپیوتر مفید است؟ خوب است بدانید که جدا کردن قطعات از هارد دیسک بسته به نوع هارددیسک شما می تواند برای دستگاه خوب یا بد باشد. به طور کلی ، شما می خواهید یک هارد دیسک مکانیکی را به طور منظم از حالت جدا خارج کنید و از جدا کردن یک درایو دیسک Solid State جلوگیری کنید. Defragmentation می تواند عملکرد دسترسی به داده ها را برای HDD هایی که اطلاعات را در صفحه دیسک ذخیره می کنند. بهبود بخشد، در حالی که می تواند SSD هایی که از حافظه فلش استفاده می کنند سریعتر فرسوده شود.

Defragmentation فایلها را سازمان می دهد

اصطلاح defragment به تنظیم مجدد بخشهای پرونده در دستگاه ذخیره سازی به ترتیب مجاور اشاره دارد تا پرونده دیگر تکه تکه نشود. تکه تکه شدن باعث می شود کامپیوتر شما سخت تر کار کند و عملکرد کندتری داشته باشد. وقتی رایانه فایلی را در هارد دیسک ذخیره می کند ، از فضای موجود استفاده می کند – اگر فضای خالی متوالی کافی برای نگهداری پرونده به طور کلی وجود نداشته باشد ، هارد دیسک فایل را به چندین قسمت تقسیم کرده و آن قسمت ها را در دسترس ذخیره می کند فضای باز. به یک پرونده غیرهمجا ، یک پرونده تکه تکه گفته می شود.

مزایای درایوهای دیسک سخت

اگر رایانه شما کندتر از حد نرمال کار می کند ، ممکن است بتوانید با جدا کردن قطعه از آن دیسک سخت ، سرعت پشتیبان گیری را افزایش دهید. Defragmenting برای HDD مفید است زیرا به جای پراکنده کردن فایل ها ، پرونده ها را با هم جمع می کند تا سر خواندن-نوشتن دستگاه هنگام دسترسی به پرونده ها مجبور نباشد آنقدر حرکت کند. دو نکته در سرعت یادآوری داده ها توسط یک دیسک سخت تأثیر می گذارد: جستجوی زمان و سرعت خواندن که مربوط به مدت زمان بردن بازوی کنترل کننده به مکان داده و مدت زمان خواندن داده ها است. Defragmenting با کاهش دفعاتی که دیسک سخت به دنبال داده است ، زمان بارگذاری را بهبود می بخشد.

اشکالاتی برای درایوهای دیسک حالت جامد

Defragmenting یک SSD عملکرد را بهبود نمی بخشد و باعث می شود که درایو سریعتر فرسوده شود. SSD ها ، یا درایو های سخت فلش ، بازوی کنترل کننده را برای خواندن اطلاعات ذخیره شده در دیسک فیزیکی جابجا نمی کنند و در عوض اطلاعات ذخیره شده در حافظه فلش را به یاد نمی آورند. به دلیل نحوه عملکرد SSD ها ، زمان جستجو بسیار ناچیز می شود ، بنابراین یک فایل پراکنده تفاوتی ایجاد نمی کند. علاوه بر این ، بسیاری از SSD ها از الگوریتم هایی استفاده می کنند که به عمد داده ها را روی تراشه های حافظه فلش پخش می کنند که فقط برای کنترل کننده SSD منطقی است. از آنجا که رایانه الگوریتم های ترتیب داده SSD را پردازش نمی کند ، داده ها بهم ریخته و در واقع از حالت جداشده خارج نمی شوند.

با فاصله Defragmentation را انجام دهید.

ویندوز می تواند تجزیه هارد دیسک را در پس زمینه اجرا کند تا قابل مشاهده نباشد. با برنامه “Optimize Drives” می توانید بر اساس تقاضا defragmentation یا فرکانس defragmentation background را تنظیم کنید. با جستجوی “Defrag” در نوار جستجوی منوی Charms و انتخاب نتیجه “Defragment and optimize your drives” به “Optimize Drives” دسترسی پیدا کنید. هارددیسک موردنظر خود را برای defrag کردن انتخاب کرده و گزینه “Change Settings” را کلیک کنید. کادر کنار “اجرا بر اساس یک برنامه” را علامت بزنید و گزینه “هفتگی” یا “ماهانه” را انتخاب کنید. Defragmenting معمولاً بدون هیچ مشکلی انجام می شود ، اما اگر در اواسط روند کار با کامپیوتر قطع شود ، ممکن است داده را از دست دهید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت