ارائه و ساخت اولین تراشه حافظه ۵۱۲ گیگابایتی eUFS برای گوشی‌های هوشمند

Samsung 512GB eUFS

حافظه‌های جدید eUFS که توسط سامسونگ الکترونیکس ساخته شده است،این قابلیت را به گوشی‌های هوشمند جدید میدهد که حافظه ذخیره‌سازی داخلی آن ها به ۵۱۲ گیگابایت برسد.

گفتنی است که تولید اولین حافظه ۵۱۲ گیگابایتی (eUFS) به طور رسمی از سامسونگ الکترونیکس منتشر شده است.با توجه به ویژگی جالبی که این حافظه ها دارا هستند، گوشی‌های هوشمند جدید توانایی ذخیره سازی ۱۳۰ ویدئوی ۱۰ دقیقه‌ای با کیفیت UHD را خواهند داشت. همچنین به گفته ی متخصصان سامسونگ الکترونیکس ، توسط این حافظه ها می توان تا یک فایل ۵ گیگابایتی ویدئویی با رزولوشن اچ‌دی را  تنها در مدت زمان ۶ ثانیه به یک درایو حالت جامد (SSD) انتقال داد.

اکنون، ۲۱ ماه از زمان عرضه اولین حافظه eUFS با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت به بازار می‌گذرد و مورد استفاده در پرچمدارهای امسال نیز قرار گرفت. گفتنی است که این کمپانی نخست در ژانویه سال ۲۰۱۵ از یک حافظه eUFS با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت رونمایی کرد و سپس نسخه ویژه‌ای از این حافظه متناسب برای خودروها در دست توسعه قرار گرفت.

این حافظه ها ، از کنترلری با عملکرد سطح بالا بهرمندند که موجب می شود تغییر آدرس‌های مجازی به نمونه‌های فیزیکی سریع تر ساخته شود. این ویژگی، به واسطه تکنولوژی آدرس‌دهی خاصی انجام می شود تا صرفه‌جویی بیشتری در مصرف توان، در مقایسه با گذشته داشته باشد.

سرعت خواندن اطلاعات در این محصول به ۸۶۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن نیز ۲۵۵ مگابایت بر ثانیه می رسد . سرعت تصادفی خواندن اطلاعات ۴۲۰۰۰ عملگر ورودی/خروجی در هر ثانیه (IOPS) و سرعت نوشتن نیز ۴۰۰۰۰ عملگر در هر ثانیه اعلام شده است.

شایان ذکر است که سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه‌ در جهان و با توجه به تقاضای بالا در بازار ، موفق شد  امسال ، سود چشمگیری را در این قسمت ایجاد نماید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت