از کجا بفهمم هارد کامپیوترم سوخته است؟

هارد سوخته

از کجا بفهمم هارد کامپیوترم سوخته است؟ این سوالی است که ممکن است به ذهن شما خطور کرده باشد. قبل از هر چیز باید بدانید که هارد لپ تاپ از مهمترین بخشهای یک لپ تاپ است. پس باید به آن توجه لازم و کافی را داشت تا دچار نقص و مشکل نشود. اما در صورت بروز هر گونه مشکل، هر چه زودتر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. چون دستگاه شما دیگر توانایی بهره وری را از دست می دهد و ب دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد.

اصطلاح اشتباهی که بین کاربران کامپیوتر رایج شده استفاده از کلمه هارد سوخته است. به محض این که هاردشان به هر دلیلی دچار خرابی شود و امکان دسترسی به اطلاعات ندارند، ممکن است به شما بگویند که هارد سوخته و نیاز به تعمیر هادر است.

تنها زمانی می توان ادعا کرد هارد سوخته، که واقعا دچار آتش سوزی شده باشد یا حداقل برد هارد دیسک (PCB) در اثر نواسان برق دچار سوختگی شده باشد. در واقع تنها قطعه‌ای که در هارد واقعا قابلیت سوختن دارد همین قطعه است.

مد نظر داشته باشید هنگامی که کامپیوتر یا لپ تاپ شما هنگ می‌کند، اتفاق آزار دهنده ای است.اما سوختن هارد دیسک فاجعه‌ است . توجه داشته باشید که در اثر فاجعه سوختن هارد، بسیاری از کسب و کارها دچار ورشکستگی می شوند زیرا بسیاری از اطلاعات مهم و دیتاهای مورد نیاز خود را از دست خواهند داد.

چند نشانه سوختگی هارد دیسک
  • شنیدن صدای نا متعارف
  • توسط سیستم شناسایی نشود.
  • ایجاد بد سکتور
  • عدم فرمت هارد دیسک
© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت