راهی برای مدیریت داده ها با استفاده از حافظه ی NAS

NAS Storage

بیایید این قضیه را قبول کنیم که همه ما عادت ذخیره کردن اطلاعات را داریم. از عکس، فیلم موسیقی گرفته تا صرفاً مستندا ، اطلاعات شخصی ما ذخیره می شوند و حجم این داده ها هر روز در حال افزایش است. اخیرا راه حلی برای کنترل اطلاعات پرحجم ارائه شده است در واقع با ظهور حافظه ی NAS مشکل ذخیره اطلاعات در حال حل شدن است، شما می توانید بخش قابل توجهی از داده ها را در قابل های مختلف ذخیره کنید.

به نظر می رسد اطلاعات ما در حال چند برابر شدن هستند. اطلاعات موجود در لپ تاپ ها، موبایل ها و تبلت ها و همچنین اطلاعات قدیمی در حال انباشته شدن هستند و خطر از دست رفتن آن ها و ناتوانی در بازیابی داده ها این اطلاعات را تهدید می کند. تمام این داده ها باید در جایی قابل دسترسی و امن ذخیره شوند و راه حلی برای این مشکل وجود دارد.

به نظر ما بهترین گزینه این است که به سادگی یک حافظه ی NAS را تهیه کنید. NAS یا حافظه متصل به شبکه چیزی است که یک فرد معمولی ممکن است درباره ی آن اطلاعات کمی داشته باشد. اما در واقع NAS ها چه هستند؟ آن ها به عنوان یک رایانه کوچک عمل می کنند که یک وظیفه ی مهم دارد و آن ذخیره و مدیریت اطلاعاتتان است. حافظه ی NAS مانند Google Drive یا iCloud است، اما در خانه شما ذخیره می شود. با توجه به میزان داده ای که روزانه تولید می کنیم، همه ما به زودی به یک دستگاه NAS نیاز خواهیم داشت، و امروز، به دست آوردن این دستگاه ها راحت است زیرا برای تمام اهداف مدل های مختلفی از NAS وجود دارد.

پس از ذخیره ی اطلاعات در NAS، از هر رایانه یا تلفن همراه در خانه می توانید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کرده و از آن به عنوان حافظه شخصی یا یک دستگاه تهیه نسخه پشتیبان استفاده کنید. نکته جالب در مورد این مدل از حافظه ها این است که اگر چند دقیقه با تنظیمات آن درگیر شوید، می توانید کار های بیشتری را انجام دهید تا اینکه از آن به عنوان سرور فایل استفاده کنید. اگر شما یک شبکه خانگی سریع داشته باشید، دسترسی به اطلاعات سریع و آسان خواهد بود.

حافظه ی وابسته به شبکه

به عنوان مثال، به عنوان کاربری که از مک بوک استفاده می کنید، می توانید پشتیبان گیری Time Machine خود را تنظیم کنید تا به طور خودکار روی دستگاه اتفاق بیفتد. DLNA را تنظیم کرده و می توانید به هر دستگاه پشتیبانی شده DLNA مانند تلویزیون به دستگاه چندرسانه ای خود دسترسی پیدا کنید. دسترسی ابری را تنظیم کنید و از هر گوشه جهان قادر خواهید بود از راه دور به داده های خود از طریق اینترنت دسترسی پیدا کنید. می توانید نسخه پشتیبان تهیه iTunes خود را در آنجا نگهداری کنید، پرونده ها را مستقیماً در حافظه ی NAS بارگیری کنید، کاربران را مدیریت کنید و علاوه بر این کارهای دیگری انجام دهید.

منبع: firstpost.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت