اسنپدراگون 845 مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و دارای واحد پردازش گرافیکی آدرنو 630

snapdragon 845

اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که سیستم روی تراشه جدید کوالکام (اسنپدراگون ۸۴۵) ، مانند نسل قبلی از فرایند ساخت ۱۰ نانومتری پیروی می کند و همچنین با واحد پردازش گرافیکی آدرنو 630 است

کوالکام امسال تنها تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ را وارد بازار کرد و با وجود شایعه پراکنی ها درباره ی نسخه ارتقاءیافته آن یعنی همان اسنپدراگون ۸۳۶ ، این پردازنده وارد بازار نشد. اما گمان می رود که کوالکام تصمیم به رونمایی از سیستم‌ روی‌ تراشه جدید خود یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ دارد.

طبق گزارشات جدیدی که از چین به دست آمده، کوالکام تصمیم بر این دارد که تراشه ی جدیدش را  همانند نسل قبل ، با فرایند لیتوگرافی ۱۰ نانومتری عرضه کند . به نظر می رسد این تراشه از مجموع هشت هسته‌ی پردازشی و دو خوشه چهار هسته‌ای Cortex A75 و Cortex A53 بهرمند باشد. گفتنی است که هسته‌های پردازشی Cortex A53 با مصرف انرژی کمتر، در نظر گرفته برای پردازش محتوای سبک خواهند بود.

هم چنین به نظر می رسد این چیپ‌ست از لحاظ واحد پردازش گرافیکی (GPU) بسیار قدرتمند تر از اسنپدراگون ۸۳۵ باشد. گمان می رود کوالکام از واحد پردازش گرافیکی سری آدرنو ۶۰۰ در چیپ‏ست اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده خواهد کرد؛ احتمالاً آدرنو ۶۴۰ به‌عنوان GPU پردازنده‌ی جدید کوالکام، پردازش محتوای گرافیکی را بر عهده خواهد گرفت.

به نظر می رسد که سازندگان گوشی های مختلف مانند امسال، همچنان شاهد کمبود تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ در سال ۲۰۱۸ خواهند بود.به همین دلیل سامسونگ از اولین محصولاتیست که با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ معرفی خواهد شد و سازندگان دیگر  برای تأمین مجدد موجودی پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام انتظار بیشتری خواهند کشید و به همین دلیل، سازندگان دچار  تأخیر چندین ماهه در سال میلادی آینده خواهند شد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت