اطلاعات مفید برای انتخاب رم مناسب

اطلاعات مفید برای انتخاب رم

رم قطعه ای است که در ابزارهای الکترونیکی مختلف از جمله کامپیوترها و گوشی های همراه وجود دارد. رم با فضای ذخیره سازی متفاوت است و کاربرد آن بیشتر در بالا بردن سرعت ابزار می باشد. زمانی که یک ابزار الکترونیکی رم بالایی دارد، می توان برنامه های مختلف را همزمان روی آن اجرا کرد و در این حالت سرعت ابزار کم نخواهد شد. اما نکته ی مهمی که باید در نظر داشته باشیم این است که رم بالا تر از حد نیاز، تاثیری در بالا بردن سرعت ابزار الکترونیکی موردنظرتان نخواهد داشت. بنابراین بهتر است در زمان خرید به اطلاعات مفید برای انتخاب رم توجه کنید.

امروزه کامپیوترها به شکل میانگین بین 4 تا 16 گیگابایت رم دارند. البته ممکن است میزان رم کمتر یا بیشتر از این مقدار نیز باشد. معمولا رم 2 گیگابایت برای تبلت هایی استفاده می شود که از آن ها انتظار عملکرد خیلی بالایی نداریم. رم 4 گیگابایتی برای لپ تاپ های میان رده ای که باید روی آن ها ویندوزهای مختلف نصب شود اما استفاده ی حرفه ای ندارند مناسب است. اگر می خواهید ویندوز به خوبی کارکرد داشته باشد و قصد استفاده از نرم افزارهای تخصصی یا بازی های پیشرفته را ندارید، رم 8 گیگابایتی برایتان مناسب خواهد بود. افرادی که به شکل حرفه ای با لپ تاپ کار می کنند و از نرم افزارهای پرحجم مانند نرم افزارهای طراحی استفاده می کنند باید کامپیوتری با رم 16 مگابایت بخرند. رم های 32 مگابایتی و بیشتر نیز برای استفاده های تخصصی کاربرد دارند.

بعضی از نرم افزارهای موجود در کامپیوترها به شکل خاص فشار زیادی روی رم می آورند. معمولا در کامپیوترهای عادی بیشتر ظرفیت رم را برنامه های مرورگر اینترنت مصرف می کنند. در بین وبسایت های مختلف نیز برخی از آن ها فضای بیشتری برای عملکرد نیاز دارند. به شکل کلی هرچقدر نرم افزارهای مورداستفاده پیشرفته تر باشند باید فضای بیشتری را در رم اشغال کنند. برای مثال ممکن است یک پروژه ی پیشرفته با فتوشاپ یا نرم افزارهای طراحی و معماری چند گیگابایت از فضای رم کامپیوترتان را به خود اختصاص دهند. بنابراین اگر رم کامپیوتر محدودی دارید و دائما با مشکلات سرعت ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنید، باید قید برنامه های تخصصی و بازی های دارای گرافیک بالا را بزنید تا سرعت کامپیوترتان افزایش پیدا کند.

اطلاعات مفید برای انتخاب رم

در زمان خرید لپ تاپ یا تبلت توجه به رم دارای اهمیت بیشتری می شود. معمولا با کمی جستجو خواهید توانست میزان موردنظر رم را پیدا کنید. اما باید توجه داشته باشید که در صورت خرید لپ تاپ با رم پایین، به آسانی نمی توان رم دستگاه را ارتقا داد و حتی روی برخی لپتاپ های مدرن امروزی که رم ها روی مادربورد آنها تعبیه شده، به هیچ وجه امکان افزودن رم جدید یا تعویض با مدل های پر ظرفیت تر را ندارید. به همین دلیل باید در هنگام خرید لپتاپ میزان رم مورد نیاز خود را به دقت تخمین بزنید. البته در مورد کامپیوترهای رومیزی این مشکل وجود ندارد و می توان رم را تعویض کرد.

منبع: techguided.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت