افزایش مهارت هکر ها در سال ۲۰۱۷

hack

طبق تحقیقات مراکز امنیتی در خصوص حملات سایبری در سال 2017، هکر ها و راهکار های نفوذیشان در حال پیشرفت است.در سال گذشته هکرها بیشترین فعالیت را در زمینه ی باج افزار ها، در اختیار گرفتن سیستم ها برای استخراج ارزهای مجازی و گسترش بدافزار های اختصاصی داشته اند و تا اندازه ی زیادی از اطلاعات و ابزارهای به سرقت رفته از CIA و آژانس امنیت ملی آمریکا جهت پیشرف خود استفاده کردند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

سرقت از CIA و آژانس امنیت ملی

هکرها بدافزارهایی مانند «واناکرای» و «نوت پتیا» را با بهره گیری و سوء استفاده از ابزارهای NSA و CIA گسترش داده اند که در سال گذشته باعث بروز مشکل برای تعداد قابل توجهی از مراکز زیربنایی شد. علاوه بر آن با وجود پیشرفت های  زیادی در رابطه با  اینترنت اشیاء …، هنوز هم ایمیل و دانلود جزو پراستفاده ترین روش های انتشار بدافزار و نفوذ محسوب میشوند چون ایمیل و دانلود کارایی زیادی دارند و به بهبود و ارایه روش های تازه احتیاجی ندارند.

بدافزار های سفارشی

اخیرا نرم افزار های مخرب و بد افزار های بسیاری برای نفوذ به سیستم ها ساخته شده، اما با این وجود، بدافزار هایی  که به طور خاص برای محقق کردن یک هدف اصلی طراحی و پیاده سازی شده اند نگران کنند ترند و تعداد آن ها نیز رو به افزایش است.  طبق گزارشات ۷۰ درصد از تهدیدات سایبری شناسایی شده دیگر در موارد دیگری رویت نشدند.

باج افزار و استخراج رمزپول

تحقیقات نشان میدهد که حملات سایبری با بهره گیری از باج افزارها سه برابرشده است که اینگونه حملات بیشتر از همه بخش بهداشت و سلامت را هدف قرار داده اند.

همچنین با افزایش روزافزون قیمت رمزپول ها، استخراج ارزهای دیجیتال هم مورد توجه هکر های سایبری قرارگرفته است. اما لازمه ی این کار استفاده از سرویس های ابری و منابع پردازشی قدرتمند است که هزینه های زیادی را در پی دارد. به همین جهت هکرها با تزریق کدهای مخرب به برنامه ها و سایت های محبوب،منابع سخت افزاری کاربران را در اختیار گرفته و با استفاده از آنها به استخراج رمز پول مشغول می شوند.

منبع: cylance

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت