افزایش سطح امنیت در سیستم عامل اندروید

امنیت در اندروید

شاید این موضوع را زیاد شنیده باشید که بخش عمده ی مشکلات اندروید مربوط به ویروس ها و بد افزار هاست اما گفتنی است با آنکه ویروس میتوانند به سیستم اندروید نفوذ کنند اما این موضوع نگران کننده ای نیست چرا که ذات اندروید به طور شگفت انگیزی ایمن است. لازم به ذکر است این امنیت در مدت کوتاهی بدست نیامده و سال ها وقت صرف شد تا این سیستم عامل به جایگاه کنونی خود در این زمینه دست یابد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

امروزه در سیستم عامل اندروید بوت‌ لودر تمام موبایل‌ها از ابتدا قفلند تا امکان دسترسی به پارتیشن‌های سیستم وجود نداشته باشد. همچنین در اندروید‌های جدید از سایدلودینگ‌های برنامه های تایید نشده از طرف گوگل نیزجلوگیری به عمل آمده. این دو مورد جزو مهمترین دلایلی محسوب می شدند که در گذشته موجب نفوذ ویروس به سیستم عامل اندروید می‌شد. در واقع در گذشته به دلیل باز بودن در های امنیتی این سیستم عامل به روی بد افزار ها، گوشی های اندرویدی بیشتر مورد نفوذ ویروس ها قرار می گرفتند و همین امر موجب شد تا با وجود آزادی عمل زیادی که در اختیار کاربران قرار می دهند به دلیل ضعف های امنیتی از رقیب خود iOS عقب بمانند .

اما امروز آن دوره گذشته و پس از پیشرفت های صورت گرفته اندروید اورئو برای مقابله با سایدلودینگ، سخت گیرتر شده و حتی دیگر کاربر با انتخاب یک گزینه نمیتواند با نصب یک اپلیکیشن از منابع نامعلوم موافقت کند و فقط میتوان از محل هایی برنامه ها را دانلود و نصب کرد که توسط گوگل به عنوان منبعی معتبر شناسایی شده باشد.

میزان امنیت در گوگل‌پلی پروتکت

مدتی قبل گوگل از سیستم امنیتی جدیدش با نام گوگل‌پلی پروتکت رونمایی کرد. هدف این سیستم اسکن مداوم اپلیکیشن های موجود در گوگل‌پلی و همچنین برنامه های نصب شده روی موبایل‌ها بوده تا احتمال نفوذ هر ویروس یا بد افزاری را به گوشی ها غیر ممکن سازد. اما هر اسکنری ضعف هایی دارد و بی نقص طراحی نشده و ممکن است تعدادی از برنامه های مخرب از همین ضعف ها استفاده کرده و آن به نفوذ کنند . در چنین شرایطی تا گوگل بتواند آن ها را تشخیص بدهد و به طور کامل حذف نماید این اپ‌ها توسط عده ی زیادی از کاربران دانلود و نصب شده اند.

اما لازم به ذکر است که اگر کاربران هوشیار باشند و پیش از دانلود با صرف کردن زمان کوتاهی در مورد برنامه هایی که نصب می کنند اطلاعاتی بدست آورند و  کامنت‌های کاربران دیگر را نیز بخوانند غیر ممکن است که ویروس یا برنامه ی مخرب به راحتی بتواند به سیستم آن ها نفوذ کند.

 آنتی ویروس در اندروید

پس از آنکه مشخص شد اندروید نسبت به بدافزارها به طور کامل ایمن نیست، تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان آنتی‌ویروس‌های سرشناس، نسخه‌ای از نرم افزارهای خود را نیز برای این سیستم عامل ارایه نمودند اما هیچ یک از آن ها کارایی بالایی نداشته و نمیتوانند ویروسی را بیابند که خود گوگل از قبل آن‌ها را شناسایی نکرده باشد. این برنامه ها تنها توضیحاتی ارایه می دهند و در اصل خودشان امنیت سیستم را ارتقا نمی دهند. پس پیشنهاد میکنیم که فضای خالی گوشی خود با این برنامه ها را اشغال نکنید و به جای آن فقط خودتان کمی برای امنیت سیستم خود وقت گذاشته و اطلاعات کافی کسب کنید.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت