انتخاب بهترین هارد درایو اکسترنال

درایو

در حالی که ذخیره سازی به روش cloud راحت است، تضمین نمی شود که برای همیشه ذخیره ی اطلاعات به سادگی انجام شود. سرانجام، ما از فضای ذخیره سازی cloud به سمت تولید حافظه ای خواهیم رفت که هنوز تصور آن نشده است. تا آن زما ، تهیه نسخه پشتیبان از پرونده های خود در هارد درایو اکسترنال یک عمل خوب است. چرا نیاز است نسخه پشتیبان تهیه کنید؟ برای اطمینان از ایمن بودن همه اطلاعات حیاتی شما، مهم نیست که چه اتفاقی برای رایانه یا اتصال به اینترنت شما بیفتد. همه چیز را به درایو خارجی بفرستید و از cloud به عنوان منبع ثانویه استفاده کنید. اما با وجود گزینه های موجود در حال حاضر، از کجا می توانید شروع می کنید؟ در ادامه بعضی مقیاس های مفید برای انتخاب را توضیح می دهیم.

گنجایش

احتمالاً مهمترین مشخصه ای که هنگام خرید یک هارد درایو اکسترنال باید در نظر بگیرید فضای ذخیره سازی است. در صورتی که دستگاهتان به اندازه کافی بزرگ نباشد که اطلاعات شما را ذخیره کند، ویژگی های دیگری مانند پر سرعت بودن آن یا رمزگذاری و دسترسی از راه دور برایتان کافی نخواهد بود. همچنین نمی خواهید پول زیادی برای درایوی پرداخت کنید که هرگز حتی به پر شدن آن نزدیک نمی شوید. پس چه سایزی بهترین است؟ جواب این سوال به شما بستگی دارد. مشخص کنید آیا  وسیله ای مناسب برای انتقال اسناد، عکس ها یا رسانه های دیگر از یک دستگاه به وسیله دیگر میخواهید یا فقط قصد دارید فضای ذخیره سازی لپ تاپ یا رایانه لوحی کم مصرف خود را گسترش دهید.

SSD یا HDD

HDD برای ذخیره سازی داده ها از دیسک مغناطیسی در حال چرخش استفاده می کنند. سر خواندن و نوشتن این داده ها را در صورت لزوم تغییر می دهد، به همین دلیل صداهای چرخشی نمادین آنها را می شنوید. SSD ها (درایوهای حالت جامد) از ترانزیستورهای گیت ریز در سلول استفاده می کنند که می توانند بر اساس پالسهای برقی روشن یا خاموش شوند. آنها هیچ قسمت متحرک ندارند. به طور کلی، SSD به طور قابل توجهی سریعتر از HDD ها هستند اما می توانند بسیار گران شوند. هارددیسک های ارزان قیمت، و بزرگتر، کندتربوده و زودتر آسیب می بینند. برای درایوهای خارجی معمولاً بهتر است SSD را انتخاب کنید به جز در شرایط خاص.

هارد درایو

سرعت انتقال

اندازه همه چیز برای هارد درایو اکسترنال نیست. سرعت انتقال نیز بسیار مهم است زیرا اگر فایلها را به طور مرتب به یک درایو بزرگ منتقل  کنید، نمی خواهید برای همیشه منتظر بمانید تا انتقال انجام شود. دو عامل اصلی در عملکرد سریع درایو شما نقش دارند: فناوری ذخیره سازی زیرین و اتصال دهنده ای که از آن استفاده می کند. اگرچه برخی از درایوها سریعتر از سایرین هستند، به طور کلی، SSD ها می توانند داده ها را سریعتر از HDD پردازش کنند. SSD های خارجی گرایش بیشتری نسبت به همتایان HDD دارند و اغلب از ظرفیت ذخیره کمتری برخوردار هستند. SSD های بزرگتری وجود دارند که می توانید با قیمت کمی بیشتر خریداری کنید. از نظر اتصال بین درایو خارجی شما و رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه، گزینه های متفاوتی برای در نظر گرفتن وجود دارد. امروزه بیشتر درایوها از رابط USB استفاده می کنند.

منبع: digitaltrends.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت