انویدیا پیش بینی کرد که افزایش قیمت کارت‌های گرافیک فعلا ادامه خواهد یافت!

graphic card

انویدیا

به گزارش مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت ، انویدیا در مصاحبه ای که با  فروشگاه Massdrop داشت پیش بینی کرد که افزایش قیمت کارت‌های گرافیک حداقل تا فصل سوم سال میلادی جاری ادامه خواهد یافت.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره در تلاش بوده تا بروز ترین خبرها در خصوص انواع سخت افزار و همچنین اطلاعات مفیدی درباره بازیابی اطلاعات را برای شما عزیزان ارئه نماید.

با وجود اینکه در حال حاضر قیمت کارت های گرافیگ با ثبات نسبی روبرو است ، اما هنوز کارت‌های گرافیک گیمینگ با قیمت چند برابری عرضه می شود. همچنین انویدیا در مصاحبه مذکور پیش بینی کرده است که افزایش قیمت کارت‌های گرافیک تا فصل سوم سال میلادی جاری ادامه می‌یابد و به نظر نمی آید که به این زودی ها شاهد کاهش قیمت کارتهای گرافیک باشیم. ظاهراً نه تنها ماینرها باعث کمبود موجودی شده‌اند، بلکه حتی تولیدکنندگان نیز در تهیه تراشه‌های حافظه مورد نیاز برای ساخت کارت گرافیک با مشکل روبرو هستند. طبق گزارش ها، گویا تولیدکنندگانی مانند اپل و سامسونگ به جهت اطمینان از تامین تراشه های موردنیازشان ، مبلغ بیشتری به سازندگان تراشه می پردازند. این موضوع نیز موجب می شود تا تولید کارت گرافیک با مشکل مواجه شود و قیمت های تمام شده افزایش پیدا کند.

گفتنی است که سازندگان تراشه‌های حافظه به جهت سوددهی هرچه بیشتر تمایل دارند تولید تراشه‌های حافظه DDR4 مورد استفاده در گوشی‌های موبایل را افزایش داده و از تولید تراشه‌های GDDR5 مورد استفاده در کارت‌های گرافیک بکاهند.

به هر حال به گفته انویدیا تا مدتی شاهد کاهش قیمت ها نخواهیم بود و باید منتظر باشیم و ببینیم که در عمل بازار ارزهای مجازی به کدام سو پیش می‌رود، ممکن است یک شوک شبانه همه معادلات را برهم بزند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت