اهمیت Eject کردن حافظه های اکسترنال

اهمیت Eject کردن حافظه های اکسترنال

می دانیم که می توان قبل از جدا کردن حافظه های اکسترنال از لپ تاپ یا کامپیوترها، آن ها را Eject کنیم. اما معمولا افراد در هنگام جدا کرد هارد اکسترنال و فلش های خود، این عمل را از روی فراموشکاری یا تنبلی انجام نمی دهند و به نظر اینکار غیرضروری می رسد. با اینحال بهتر است بدانید که جدا کردن حافظه در بین خواندن یا دریافت اطلاعات، می تواند داده های شما را از بین ببرد یا آن ها را مخدوش کند و اهمیت Eject کردن حافظه های اکسترنال برای محافظت از داده ها بسیار زیاد است.

معمولا سیستم عامل برای بالابردن بازده و سرعت خود تمام یک درخواست را در یک زمان معین انجام نمی دهد و از حافظه ی نهان استفاده می کنند. ممکن است اطلاعات یا داده ها را به شکل تکه تکه بخواند یا انتقال دهد. به همین دلیل زمانی که شما حافظه خارجی خود را ناگهان از رایانه جدا می ‌کنید کل حافظه‌ ی نهان پاک می ‌شود و این به معنی از بین رفتن اطلاعات شماست. اما هنگامی که Eject را انجام می دهید در واقع به سیستم‌عامل خبر می دهید که باید حافظه نهان را خالی کند بنابراین سیستم عامل نیز مطمئن می ‌شود که دیگر نیازی به این حافظه نیست و تمامی کارهای به تعویق افتاده را انجام می ‌دهد.

البته سیستم عامل ویندوز از سیستم عامل های دیگر مانند مک و لینوکس بهتر عمل می کند و بنابراین کمتر احتمال از بین رفتن داده های شما وجود خواهد داشت. سیستم عامل ویندوز این پیش فرض را دارد که اکثر کاربران ممکن است به شکل ناگهانی حافظه ی اکسترنال را جدا کنند و به همین دلیل هم این قابلیت را به شکل پیش فرض نافعال کرده است. بنابراین در اکثر مواقع جدا کردن حافظه بدون انتخاب گزینه ی Eject آسیبی به اطلاعات شما وارد نخواهد کرد. البته مشکلی در این بین وجود دارد. قابلیت استفاده از حافظه ی نهانی برای جافظه های جدانشدنی در ویندوز موجود است و گاهی براثر عوامل مختلف ویندوز حافظه‌ ی اکسترنال  شما را در گروه جدانشدنی ‌ها به حساب بیاورد و این جاست که احتمال از بین رفتن اطلاعات وجود دارد. بنابراین باید مراقب این اشتباه احتمالی ویندوز باشید.

اهمیت Eject کردن حافظه های اکسترنال

گاهی بدون اینکه ما عملی را انجام دهیم احتمال دارد در پس زمینه‌، برنامه ‌ای از روی حافظه‌ ی اکسترنالمان در حال اجرا باشد و یا عملیاتی – مثلا کپی شدن اطلاعات یا اسکن شدن توسط آنتی ویروس- در حال انجام باشد. در این مواقع جدا کردن ناگهانی ممکن است منجر به صدمه دیدن حافظه و اطلاعات آن شود. با استفاده از گزینه ‌ Eject می توان از فعال بودن برنامه یا عملیات آگاه شد و آن را متوقف کرد یا تا پایان یافتن برنامه صبر کرد.به طور کلی با توجه به اینکه اطلاعات ارزش شخصی بسیار زیادی دارند و در صورت صدمه دیدن ممکن است بازیابی اطلاعات ممکن نباشد، به نظر می رسد که هیچ دلیلی برای Eject نکردن درایوها وجود ندارد و برای اطمینان از سلامت اطلاعات ضروری است که حتما درایومربوط به حافظه ی اکسترنال راEject  کرد.

منبع: lifehacker

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت