اولین شکار عملیات LeakTheAnalyst

leak

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، یک گروه نفوذگر با عنوان 31337 Hackers اطلاعات شخصی و فایل‌های کاری یکی از محققان شرکت Mandiant به نام Adi Peretz را به صورت آنلاین افشاء کرده است. Mandiant بخش تحقیقاتی شرکت امنیتی FireEye است.

این اطلاعات در قالب دو لینک بر روی سایت Pastebin در اختیار همگان قرار گرفته است.

سهم بیشتر اطلاعات درز شده را نه اسناد که تصاویر گرفته شده تشکیل می‌دهند. این تصاویر نشان می‌دهند که مهاجمان چگونه به حساب‌های مایکروسافت Hotmail و OneDrive) و LinkedIn این محقق دسترسی پیدا کرده‌اند.

برخی داده‌های درز شده نیز مرتبط با فعالیت‌های کاری این محقق در Mandiant هستند. فایل‌هایی که به احتمال زیاد از روی حساب OneDrive او سرقت شده‌اند.

در اطلاعیه‌ای این مهاجمان ادعا کرده‌اند که به شبکه داخلی شرکت FireEye دسترسی یافته بوده‌اند. اما به غیر از فایل‌های مذکور شواهد بیشتری در این خصوص ارائه نشده است.

شرکت FireEye هم اعلام کرده که در بررسی‌های انجام شده، مدرکی دال بر هک شدن سرورهای FireEye و Mandiant نیافته است. هر چند که سخنگوی این شرکت از ادامه‌دار بودن تحقیقات خبر داده است.

گروه 31337 Hackers اعلام کرده که این نشت داده‌ها در راستای عملیات گسترده‌تری با هش‌تگ LeakTheAnalyst# است که در جریان آن این گروه قصد دارد اطلاعات محققان امنیتی و مقامات قضایی را که کار آنها شکار هکرهاست افشاء کند.

 

منبع : shabakeh.net

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت