اولین SSDهای سامسونگ بر اساس تراشه های QLC

Untitled-1222

پس از اینتل، شرکت سامسونگ الکترونیک نیز تولید SSDهای 4 بیتی مبتنی بر تراشه های QLC را شروع کرد. اما بر خلاف اینتل، هدف سامسونگ نه بازار سرور بلکه بازار میان رده-مصرف کننده است. تراشه های Quad-Level Cell یا به اختصار QLC، به تازگی توسط شرکت های تولید کننده سالید درایو مورد استفاده قرار گرفته و پس از فناوری 3 بیتی TLC قرار می گیرد. سامسونگ قصد دارد تا نخستین تلاش خود از تراشه های QLC را به خانواده خانگی ارائه دهد.

سالیدهای این شرکت در فرم 2.5 اینچی طراحی شده و دارای ظرفیت های 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت هستند. فرم 2.5 اینچ، بیشترین مصرف اینترفیس SATA III را به همراه داشته و SSDهای QLC سامسونگ نیز از همین الگو پیروی می کنند. SSDهای QLC سامسونگ، در ترکیب با فناوری V-NAND های آن بوده و دارای سرعت خواندن و نوشتن 540 و 520 مگابایت در ثانیه هستند.

با توجه به افزایش هر بیت در سلول ها، سامسونگ از تراشه های کمتری بهره گرفته است که این امر به کنترل قیمت آن کمک می کند. این غول کره ای تکنولوژی اعلام کرده است که SSDهای QLC مبتنی بر فناوری پیشرفته NVME را نیز تا پایان سال جاری ارائه خواهد کرد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت