اولین حافظه SSD با اینترفیس نسل چهارم PCI-E 4.0 از سوی گیگابایت معرفی می شود!

تعمیرات هارد و SSD

کمپانی گیگابایت به صورت رسمی تائید کرده است که در نماشپیشگاه کامپیوتکس 2019 اولین سالید درایو با پشتیبانی از اینترفیس PCI-E 4.0 را معرفی خواهد کرد؛ این محصول برای سیستم های حرفه ای در نظر گرفته شده و از پروتکل NVME پیروی خواهد کرد. ویژگی دیگر این سالید پشتیبانی از درگاه های SSD M.2 است که البته تا کنون بالاترین باس موجود برای این سالید ها PCI-E 3.0 x8 است که البته در اکثر موارد حداکثر باس PCI-E x4 برای آنها در نظر گرفته شده است.

به گفته ی گیگابایت، سرعت این SSD به 5 گیگابایت در ثانیه، یعنی 5000 مگابایت در ثانیه خواهد رسید! هر چند که تمام جزئیات به کامپیوتکس واگذار شده است، اما می توان اینطور نتیجه گرفت که Phison هم به دنبال تولید یک کنترلر سالید بر اساس اینترفیس PCI-E 4.0 رفته و دست کم چند مدل را تا کنون به سازندگان معرفی کرده است.

.مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

یکی از این کنترلها E16 بود که در ژانویه 2019 به ثبت رسیده بود. پیشبینی می گردد که این سالید ها از تراشه های 96 لایه مانند NAND TLCهای جدید Micron مجهز باشند. به هر حال امیدواریم که با وضعیت کنونی بازار، کاربران ایرانی از فناوری سخت افزاری جهانی عقب نمانند!

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت