اپلیکیشن‌هایی که خواستار دسترسی به پیامک و تاریخچه تماس‌ها بودند، از پلی استور حذف شدند

پلی استور

شرکت گوگل تقریبا هر سال، بندهای جدیدی به قوانین ثبت اپلیکیشن‌ها در پلی استور اضافه می‌کند که بخش قابل توجهی از آن‌ها مربوط به حفاظت از حریم شخصی کاربران هستند. در همین راستا گوگل به تازگی محدودیت جدیدی برای ثبت اپلیکیشن‌ها در فروشگاه خود اعمال کرده است.

اهالی مانتین ویو برای حفاظت از حریم شخصی کاربران، از این پس به اپلیکیشن‌هایی که نیازمند دسترسی‌ به پیامک و تاریخچه تماس‌ها هستند مجوز انتشار نمی‌دهند. غول موتورهای جستجو همچنین اعلام کرده که تا یکی دو هفته آینده، کلیه اپلیکیشن‌های دارای دو دسترسی مذکور را هم از پلی استور به طور کامل حذف خواهد کرد.

.مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

همه محصوصلات پلی استور باید فرم توضیح دسترسی ها را پر کرده باشند

همچنین محصولات توسعه‌دهندگانی که از قبل، فرم توضیح دسترسی‌ها را برای گوگل پر نکرده‌اند نیز از این فروشگاه پاک خواهند شد. در صورت این اتفاق، توسعه‌دهندگان دو گزینه پیش روی خود دارند: یا نسخه جدیدی از اپ بدون دسترسی پیامک و تاریخچه تماس را برای بازبینی ثبت کنند، یا در صورت عدم تمایل به این کار فرم ویژه‌ای برای توضیح کامل دلیل استفاده از این دو دسترسی را در Play Console برای گوگل پر نمایند.

گوگل تا تاریخ نهم مارس سال جاری به توسعه‌دهندگان فرصت داده که دو دسترسی مذکور را از اپلیکیشن‌های خود پاک کرده یا در صورت نیاز به استفاده، حتما تا پیش از این تاریخ نسبت به پر کردن فرم اقدام لازم را به عمل بیاورند.

به اعتقاد گوگل اپلیکیشن‌های زیادی هستند که با وجود عدم نیاز، دو دسترسی پیامک و تاریخچه تماس را از کاربران طلب می‌کنند و همین موضوع می‌تواند زمینه را برای سوء استفاده توسعه‌دهندگانشان فراهم سازد. به همین خاطر، غول مانتین ویو امیدوار است که با وضع این قوانین بتواند از سوء استفاده‌های احتمالی تا حد زیادی جلوگیری کند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت