مشکل پی‌سی‌های دارای پردازنده AMD با پچ امنیتی مایکروسافت برای روزنه‌ی Meltdown اینتل

AMD Microsoft

چندی پیش اطلاعاتی مبنی بر مشکل پی‌سی‌های دارای پردازنده‌ی AMD که پچ امنیتی مایکروسافت برای روزنه‌ی Meltdown اینتل را دریافت می کردند منتشر شد که منجر به متوقف شدن انتشار این پچ شد.

کمپانی مایکروسافت پچ امنیتی سیستم‌عاملش را برای برطرف نمودن مشکلی که در اثر وجود روزنه‌ی امنیتی پردازنده‌های اینتل موسوم به Meltdown ایجاد شده بود، ارائه داد.اما وجود گزارش هایی مبنی بر ایجاد مشکل در پی‌سی‌هایی که این بروزرسانی را انجام داده بودند ، موجب شد که انتشار این پچ امنیتی متوقف گردد. گزارش ها حاکی از آن است که پی‌سی‌های مبتنی بر پردازنده‌ی AMD پس از بروزرسانی و یک ریستارت در صفحه‌ی لودینگ ویندوز ۱۰ گیر می‌‌کنند.

سپس این مشکل منجر به انتشار بیانیه ای از سوی شرکت مایکروسافت گردید : ” برای جلوگیری از اینکه کاربران پی‌سی‌های مجهز به پردازنده‌های AMD به مشکل بر نخورند ، مایکروسافت به‌صورت موقت اطلاع‌رسانی در مورد به‌روز کردن سیستم‌های مبتنی بر پردازنده‌های AMD‌ را متوقف می‌کند.”

اطلاعاتی که از کاربران منتشر شده حاکی از آن است که این مشکل تنها برای کاربرانی که از پردازنده‌های قدیمی AMD‌ مانند مدل “AMD Athlon X2 6000 پلاس” استفاده می‌کنند، ایجاد شده است. ظاهرا مشکل مذکور برای  رایانه‌هایی با بهره‌گیری از پردازنده‌‌ی Athlon و Sempron وجود می آید.

مایکروسافت نیز این مشکل را تأیید نموده و اعلام کرده است که ریشه آن در مستنداتی است که برای پردازنده‌های AMD‌ تهیه شده. گفتنی است که طبق اطلاعات بدست آمده  پردازنده‌های AMD راهکارهای توصیه‌شده برای توسعه‌ی سیستم عامل به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر روزنه‌های Meltdown و Spectre را پشتیبانی نمی‌کنند.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت