اینتل مشخصات چیپ ست Z390 خود را منتشر کرد

Z390 Chipset

اینتل

پس از شایعات بسیار، در نهایت اینتل مشخصات چیپ ست Z390 که قرار است پرچم دار بعدی این کمپانی باشد را اعلام نمود. گفتنی است که این  چیپ ست قرار است جایگزین Z370 شود.

احتمالا فکر می کنید که در پرچم دار بعدی کمپانی مذکور تغییرات اساسی صورت گرفته، اما باید گفت این امر درست نبوده و در واقع Z390 در مقایسه با Z370 از تغییرات اساسی برخوردار نمی باشد. به طور مثال این چیپ ست جدید از همان 24 خط ارتباطی PCI-Express 3.0 و از رابط DMI 3.0 برای ارتباط با پردازنده بهره می جوید و در قسمت درگاه‌های مخصوص وسایل ذخیره سازی هیچ گونه تغییری مشاهده نمی شود. همچنین Z390 شش درگاه SATA با پهنای باند 6 گیگابیت در ثانیه را با پشتیبانی از AHCI  و RAID ارائه می دهد. قابلیت تعبیه تا سه کانکتور M.2 یا U.2 با پهنای باند 32 گیگابیت در ثانیه نیز فراهم است.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره در تلاش بوده تا بروزترین اطلاعات و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه نماید.

حال اگر بخواهیم به تفاوت های این دو بپردازیم، می توانیم بگوییم که اولین تفاوت آن ها مربوط به بخش کنترلر USB می باشد. Z390 به طور مستقیم امکان ارائه شش درگاه USB 3.1 نسل 2 با پهنای باند 10 گیگابیت در ثانیه و تا ده درگاه USB 3.1 نسل 1 با پهنای باند 5 گیگابیت در ثانیه را فراهم می کند. همچنین Z390 قادر به تأمین تا 14 درگاه USB 2.0 است تا تعداد درگاه‌های USB در مجموع به 30 درگاه برسد. از دیگر قابلیت های جدید پرچم دار بعدی این کمپانی تکنولوژی SmartSound می باشد که بر اساس مستندات رسمی این شرکت یک DSP یا پردازنده سیگنال دیجیتال است. به نظر می آید که این ویژگی موجب کاهش شدت بار کاری پردازش صدا از دوش پردازنده مرکزی می شود. با این حال در سطح فیزیکی همچنان گذرگاه موسوم به Azalia HD مشاهده می شود که چیپ ست را با یک تراشه پردازنده صوتی خارجی پیوند می‌دهد. طراحی این چیپ ست امکان پردازش صدا را فراهم می کند و به نظر می آید این قابلیت برای اجرای فرامین صوتی می باشد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت