اینتل ناگزیر به تولید CPU های جدید می شود!

Spectre Meltdown

همان طور که مطلع هستید ، مدتی است که پردازنده های  AMD، Intel و ARM با باگ های امنیتی Spectre و Meltdown مواجه بوده و بسته های امنیتی ارائه شده نیز آسیب های جدی ای را موجب شده است و از جمله این آسیب ها می توان به کاهش کارایی و خطای BSOD اشاره نمود.
مشکل مذکور موجب شده است که راهی جز تولید CPU های جدید و  حذف باگ ها از فرآیند تولید باقی نماند. چندی پیش نیز اینتل بیان کرد که این مشکل را در سال جاری میلادی به طور کامل برطرف می کند.

تصمیم اینتل گویای این است که بسیاری از وصله های امنیتی که به شکل نرم افزار تولید شده ، شکست خورده است و ظاهرا این موضوع گسترده تر از چیزیست که به نظر می آید. به گفته اینتل نیز ، همکاری او با شرکای تجاری خود جهت تولید سیلیکون های جدید آغاز شده که یعنی سیلیکون های ساخته شده در سال جاری، فاقد دو باگ امنیتی Spectre و Meltdown خواهند بود.

البته باید گفت ، مدل هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، دارای این ویژگی نخواهند بود. گفتنی است که این کمپانی قدرتمند در 3 ماهه گذشته بیش از 7 میلیارد دلار فروش داشته است که 4% بیشتر از مدت مشابه در سال پیش می باشد و به طور کل این شرکت در سال پیش با با 6% رشد مواجه بوده و در آمدش نزدیک به 63 میلیارد دلار رسیده است.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت