اینتل پردازنده های قدیمی Ivy Bridge و Sandy Bridge را نیز در مقابل آسیب پذیری های Meltdown و Spectre، ایمن کرد

Intel

اینتل

همان طور که می دانید اینتل وصله امنیتی خود را برای دو آسیب پذیری Meltdown و Spectre منتشر کرده است و پردازنده های جدیدتر این شرکت این وصله امنیتی را دریافت کرده اند. درحال حاضر نیز پردازنده‌های قدیمی‌تر Ivy Bridge و Sandy Bridge با این وصله امنیتی ایمن شده اند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره در تلاش بوده تا بروزترین اطلاعات و خبرها در خصوص انواع سخت افزارها را برای شما عزیزان ارائه نماید.

اینتل هم زمان با آماده شدن وصله‌های جدید، به طور پیوسته در حال به روز رسانی نقشه راه آپدیت میکروکُد پردازنده‌های خود است. جدیدترین آن ها نیز اضافه شدن وصله امنیتی آماده شده برای آسیب پذیری های Meltdown و Spectre برای پردازنده‌های نسل Ivy Bridge و Sandy Bridge می باشد.  همچنین برخی  پردازنده‌های سرور این کمپانی نیز وصله امنیتی مشابهی دریافت کرده‌اند.با این حال هنوز پردازنده‌های قدیمی‌تر از نسل Sandy Bridge، از جمله پردازنده‌های 23 نانومتری Westmere (اولین پردازنده‌های شش هسته‌ای مبتنی بر ریزمعماری Nehalem)، پردازنده‌های چهار هسته‌ای مبتنی بر ریزمعماری Nehalem (شامل Bloomfield و Lynnfield) و چندین پردازنده 32 نانومتری موبایل چون Arrandale  و Clarkdale آسیب پذیر هستند.

افزون بر ایمن کردن تمامی پردازنده‌های خانواده Nehalem، اینتل وصله امنیتی مورد بحث را برای برخی از پردازنده‌های قدیمی Core 2 Quad و Core 2 Duo نیز عرضه خواهد کرد، با این حال این وصله‌ها در مراحل ابتدایی توسعه هستند و هنوز فاصله زیادی با انتشار آنها باقی است.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت