ای دیتا جدیدترین اس اس دی خود را معرفی می کند.

ای‌دیتا به تازگی جدیدترین اس‌اس‌دی خود را با عنوان SU900 معرفی می کند.

ای‌دیتا به تازگی جدیدترین اس‌اس‌دی خود را با عنوان  SU900و امکانات متعدد معرفی کرده‌است.

SU900 ای‌دیتا از ساختار 3D NAND Flash بهره می‌برد.

3D NAND Flash  که  جدیدترین نسل از چیپ‌های ذخیره‌سازی است که ظرفیت ذخیره‌سازی بالا، قیمت به‌صرفه، دوام و پایداری بالاتر، مصرف انرژی کمتر و کارایی مضاعف را باعث می‌شود.

در ساختار فلش‌های دو وجهی یا Planner سلول‌ها در راستای محورهای X و Y کنار هم قرار می‌گیرند و بسته به نوع آن‌ها می‌تواند تا حجم محدودی از ذخیره‌سازی اطلاعات را پشتیبانی کند . در حالی که  3D NAND لایه‌هایی از سلول‌ها روی هم قرار می‌گیرند و از راستای محور Z هم استفاده می‌شود و بدیهی است که حجم ذخیره‌سازی تا مقدار قابل توجهی افزایش می‌یابد

اما باید گفت که ای‌دیتا تنوع ظرفیت متنوعی از ۲۵۶GB تا ۲TB را عرضه کرده است.

دومین نکته‌ای که در مورد SU900 قابل ذکر است دوام و طول عمر بالای این محصول است.MTBF

این محصول دو میلیون ساعت اعلام شده است( MTBF یا Mean time between failuress مدت زمان بین خرابی‌ها است) یکی از شاخص‌های اندازه‌گیری دوام دستگاه‌ها است. خرابی به آن مفهوم است که دستگاه قادر به ادامه کار نباشد. عدد MTBF با توجه به سوابق پیشین یک قطعه مشابه  و نیز آزمایش‌های مختلف روی چند نمونه از قطعه، تحت شرایط خاص (دمای بالا، فشار بالا و…) بدست می‌آید می‌توان به تخمین نهایی دست یافت. به نوعی MTBF را عمر مفید دستگاه نیز می‌نامند. در همین راستا TBW یا Terra Byte Written نیز یکی دیگر از  شاخص‌های سنجش دوام و طول عمر اس‌اس‌دی است. همانطور که از نام آن پیداست ظرفیتی است که فضای ذخیره‌سازی تا رسیدن به آن مقدار عملکرد صحیح دارد TBW در اس‌اس‌دی SU900 مقدار ۸۰۰ را دارد که عدد قابل توجهی است!

این محصول با ضخامت ۷ میلی‌متری عرضه می‌شود و برای استفاده در کامپیوترهای رومیزی نیز همراه آن براکت ۳٫۵ میلیمتری ارائه می‌شود.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت