بازیابی اطلاعات لپ تاپ

نحوه نصب هارد ssd بر روی لپ تاپ

لپ تاپ ها این روزها یکی از کاربردی ترین دستگاه ها الکترونیکی هستند که نه تنها استفاده شخصی دارند بلکه در اداره ها، فروشگاه ها و … هم از انها استفاده میشود. از دست رفتن اطلاعات لپتاپ ها می تواند به دلیل های مختلفی اتفاق بیفتد که برخی از معمول ترین این علت ها به شرح زیر هستند:

    • 1. سیستم عامل لپ تاپ دچار مشکل شده و ایراد دارد.
    • 2. در بخش های ذخیره سازی لپ تاپ مشکلات و ایرادات اعم از منطقی و یا فنی به وجود آمده است.
    • 3. فایل های مورد نظر به صورت تصادفی از روی لپتاپ پاک شده اند.
    • 4. لپتاپ به هر دلیلی آسیب فیزیکی دیده است و اطلاعات آن از دست رفته اند.
    • 5. بروز خرابی و ایراد در سطح درایوها
    • 6. پارتیشن بندی درایوها به صورت معیوب و …

معمولا احتمال بازگشت اطلاعات لپتاپ تا حد زیادی به نوع خرابی و مشکلی که در اثر آن اطلاعات از دست رفته اند دارد. اما دو موضوع مهم دیگر هم هستند که در شانس ریکاوری و بازیابی اطلاعات لپ تاپ بسیار مهم هستند: نخست اینکه پس از این که اطلاعات از روی لپتاپ شما حذف شده است چه اقدامی انجام داده اید و واکنش تان نسبت به این از دست رفتن اطلاعات چه بوده است.

دوم اینکه قرار است از چه راهکار و روشی برای ریکاوری اطلاعات لپ تاپ استفاده شود. یک نکته خیلی مهم که می تواند شانس بازیابی اطلاعات لپ تاپ شما را افزایش دهد این است که پس از پاک شدن اطلاعات مورد نظر هیچ اطلاعات جدیدی دست کم روی درایو مربوطه نریزید. چرا که با کپی کردن اطلاعات جدید بر روی لپتاپ این احتمال وجود دارد که این اطلاعات جدید دقیقا جای اطلاعات پاک شده بنشینند و دیگر در این صورت احتمال بازیابی به صفر میرسد. برای ریکاور اطلاعات لپتاپ راهکارهای متعددی مطرح هستند که در ادامه به شرح مختصر آنها میپردازیم:

1. استفاده از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات: معمولا این نرم افزارها را می توانید خودتان دانلود کرده و از آنها استفاده کنید. اما اگر اطلاعات ارزشمندی دارید که از دست رفته اند توصیه می کنیم همان جا درب لپتاپ را بسته و به اولین و معتبرترین مرکز تخصصی ریکاوری اطلاعات بروید.

2. بازیابی سخت افزاری اطلاعات: این روش عموما در مراکز تخصصی بازیابی اطلاعات و به کمک سخت افزارها و ابزارهای پیشرفته انجام میشود و احتمال بازگرداندن اطلاعات به دو شرطی که در ابتدای این مطلب گفتیم بسیار بالا می رود.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت