بازیابی اطلاعات هارد سیگیت

در این مقاله می‌خواهیم در مورد ریکاوری یا بازیابی اطلاعات هارد سیگیت (Seagate) صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید هارد سیگیت یکی از بهترین هاردهای بازار است که اتفاقا با هارد وسترن دیجیتال هم رقابتی تنگاتنگ دارد. حالا شاید شما تصادفا اطلاعاتی را از روی این هارد پاک کرده‌اید و می‌خواهید آن‌ها را مجددا برگردانید. اینجا می‌گوییم شما به دنبال ریکاوری هارد سیگیت خود هستید! پس ریکاوری یعنی بازیابی اطلاعات. بیایید ببنیم این کار شدنی است و برای ریکاوری چه باید کرد؟

بازیابی اطلاعات هارد سیگیت

نمایندگی تعمیر یا بازیابی هارد سیگیت

اول از همه باید بدانید که در ایران چیزی به نام نمایندگی تعمیر هارد سیگیت نداریم. نه فقط هارد سیگیت که هیچ یک از هاردهای دیگر هم در ایران نمایندگی رسمی ندارند. دلیلش هم وجود تحریم است. در ایران شما فقط می‌توانید نمایندگی فروش هارد سیگیت را پیدا کنید که آن هم معلوم نیست بتواند اطلاعات هارد شما را بازیابی کند. پس تنها گزینه‌ای که برای شما می‌ماند کارشناسان تعمیر و بازیابی هارد هستند که تجربه بازیابی و ریکاوری انواع هارد را دارند. دیگر باید خودتان بگردید و بهترین جایی که می‌توانید را پیدا کنید.

نرم افزار ریکاوری هارد سیگیت

شاید بخواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و به جای سپردن هارد خود به مراکز تعمیرات هارد خودتان با نرم افزارهای مخصوص ریکاوری هارد اطلاعات خود را بازگردانید. این کار فقط وقت شما را تلف می‌کند چون نرم افزارهای بازیابی اطلاعات قدرت کمی برای این کار دارند. آن‌ها نمی‌توانند اطلاعات شما کامل برگردانند و شما را فقط با تکه پاره‌هایی از اطلاعات از دست رفته‌تان روبه‌رو می‌کنند. از طرفی، اگر از این نرم افزارها استفاده کنید شانس یک ریکاوری خوب و سالم را از هارد خود می‌گیرید. چون این اکثر این نرم افزارها اگر هارد شما دچار بدسکتوری باشد تخریب بزرگتری روی هارد شما به بار می‌آورند. از طرفی این نرم افزارها نمی‌توانند تشخیص بدهند که هارد شما خرابی دیگری دارد یا نه؟ مثلا هد آن خراب شده یا ایراد از ناحیه سرویس آن است؟ ماژول‌ ها سالم هستند؟

بهترین روش بازیابی اطلاعات هارد سیگیت شما

ایمن‌ترین و بهترین روش برای بازیابی اطلاعات هارد سیگیت استفاده از روش pc3000 است. این روش قوی‌ترین سیستم سخت‌ افزاری – نرم افزاری برای ریکاوری اطلاعات از دست رفته شماست. آن هم بدون آسیب به هارد سیگیت شما. البته تنها در صورتی می‌شود از این سیستم استفاده کرد که اطلاعات شما به خاطر بدسکتوری، دیتکت نشدن، مشکلات ماژولی و موارد مشابه از دست رفته باشد. در غیر این صورت اگر مثلا هارد شما دچار سوختن موتور و هد یا شکستن هد باشد باید حتما آن را تعمیر کرد و بعد بازیابی اطلاعات آن اقدام کرد.

 متاسفانه به دلیل تحریم‌ها اکثر مراکز تعمیرات هارد از نمونه چینی این دستگاه استفاده می‌کنند که چندان برای هارد شما ایمن نیست. ما در امین دیتا به شما تضمین می‌دهیم که از PC3000 اصل استفاده می‌کنیم، چون دارایی مشتری امانتی نزد ماست که برای آن ارزش زیادی قائل هستیم.

توصیه های لازم برای ریکاوری هارد سیگیت

برای اینکه هارد سیگیت شما با کیفیت بیشتری ریکاوری شود و اطلاعات شما آسیب نبینند به این توصیه‌ها عمل کنید:

  • وقتی که اطلاعات‌تان از دست رفت، نه چیزی روی هارد بریزید، نه چیزی از روی آن پاک کنید.
  • حتی اگر خود دستگاه از شما خواست تا آن را فرمت کنید از این کار خودداری کنید.
  • داده های خود در هارد اکسترنال‌ تان را اصلا جا به جا نکنید.
  • هارد را دیفرگ نکنید.
  • هارد را اسکن نکنید (به خصوص با ویروس کش‌ ها)
  • لطفا بی خیال جستوجوی مکرر فایل‌ها و باز و بسته کردن پوشه‌ها شوید.
  • هیچ نرم افزاری روی دستگاه نصب نکنید.
  • نرم افزار های خودکار مانند Scandisk و Chkdisk را راه اندازی نکنید.
  • اگر هاردتان صدای تق تق می‌دهد بدون تعلل آن را خاموش کنید چون ادامه یافتن این ضربات باعث آسیب‌دیدگی پلاتر می‌شود.

تنها کاری که می‌کنید این باشد که آن را خاموش کرده و تا زمانی که به یک مرکز مطمئن برای بازیابی یا ریکاوری اطلاعات تحویل می‌دهید منتظر بمانید.

آیا هارد سیگیت شما هم اطلاعاتش پاک شده و به دنبال بازیابی اطلاعاتش هستید؟ در صورتی که سوالی در این زمینه دارید و می‌خواهید با کسی مشورت کنید ما در امین دیتا برای صحبت با شما آماده هستیم!

همچنین شما می‌توانید هرگونه سوال یا تجربه در زمینه بازیابی و ریکاوری اطلاعات هارد سیگیت همین‌جا در بخش نظرات سایت امین دیتا با ما و سایر کاربران مطرح کنید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت