بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده و برگرداندن فایل‌های پاک شده

بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده و برگرداندن فایل‌های پاک شده

بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده و نرم افزار برگرداندن فایل‌های پاک شده زمانی کاربرد دارد که سهوا اطلاعات حیاتی سیستم تان را حذف نموده باشید. روش های مختلفی برای بازیابی یا برگرداندن اطلاعات حذف شده سیستم در ویندوز وجود دارد. مثلا در ویندوزهای قدیمی با استفاده از خاصیت System Restore در مسیر Start\All Programs\Accessories\System Tools و در ویندوزهای جدید یا ویندوزهای سرور قابلیت Previous Version که تنظیمات آن برای همه درایوها در مسیر Control Panel\System and Security\System\System protection\protection setting\Configure می باشد می توان برخی از اطلاعات را بگرداند ولی نه قطعا تمامی اطلاعات. به این ابزارهای ویندوز اصلاحا بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم افزار می گویند که البته راهکار قطعی نیست.
اما اگر وضعیت بدتر از این حالتها باشد چه راهکارهایی پیشنهاد می شود؟

در چنین شرایطی می توان از نرم افزار GetDataBack بعنوان قوی‌ترین نرم افزار بازیابی اطلاعات از درایورهای NTFS و FAT و FAT32  استفاده کرد که باز هم تاکید میکنیم هیچگاه روش های نرم افزاری مانند روش های سخت افزاری و مراجعه به یک مرکز حرفه ای بازیابی اطلاعات نخواهد بود.
این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید، وقتی فایلی از روی یک حافظه مانند هارد یا فلش دیسک پاک می شود تا زمانی که اطلاعات جدیدی در محل اطلاعات قبلی نوشته نشده باشد اطلاعات قبلی قابل بازیابی می باشد. در واقع وقتی درایوی را فرمت می کنیم، اطلاعات موجود در آن به طور کامل از روی هارد پاک نمی شود و قطعا میتوان با مراجعه به مراکز بازیابی اطلاعات هارد این اطلاعات را به طور کامل بازیابی کرد ولی برخی از افراد ریسک از دست دادن اطلاعات را پذیرفته و دست به بازیابی غیر حرفه ای به کمک نرم افزار هایی مانند DiskGetor Data Recovery , get date recovery my file یا iCare Format Recovery و… می زنند. هر کدام از این نرم افزارها دارای قابلیت ها و امکاناتی هستند ولی بهتر است از نرم افزار GetDataBack استفاده کنیم. در تعریف ویژگیهای این نرم افزار به موارد زیر اشاره شده است:
– احتمال بازیابی هارد Fdisk شده یا فرمت شده، پارتیشن بندی شده و نیز فایل های پاک شده
– احتمال برگرداندن اطلاعات از روی انواع حافظه: فلاپی، هارد SCSI ( اسکازی )، SATA و IDE همچنین فلش، کول دیسک، حافظه های MMC و …
نکات مهم بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده :
۱ – چنانچه این نرم افزار اطلاعاتتان را برگرداند حتما به یک مرکز بازیابی اطلاعات هارد مراجعه نمایید. به دلیل آنکه شاید نام فولدرهایتان درست باشد و حتی حجم هم نشان دهد ولی فایلها صحیح بازیابی نشده باشند.
۲ – مساله مهم در بازیابی اطلاعات کپی نکردن فایلهای جدید روی هارد است. به همین دلیل حتما این نرم افزار را در درایوی نصب کنید که اطلاعاتی از آن پاک نشده باشد.
۳ – اگر بر روی درایو مورد نظرتان فایل کپی کردید یا فرمت کردید این نرم افزار قطعا کارایی اش را از دست میدهد و می توانید از برنامه iCare Format Recovery استفاده نمائید. ( سرعت بازیابی کم و برگرداندن اطلاعات بسیار کم از معایبش است )
نصب نرم افزار GetDataBack :
نرم افزار را از لینک نرم افزار GetDataBack for FAT/NTFS 4.33 دانلود کنید. بر روی setup کلیک کرده و مراحل نصب را به پایان برسانید و سپس برای رجیستر کردن برنامه پس از نصب، فایل موجود در فولدر کرک را متناسب با ویرایش ۳۲ یا ۶۴ بیتی ویندوز خود اجرا کنید.
نحوه کار با نرم افزار GetDataBack :
نرم افزار را اجرا کنید. چنانچه اطلاعات درایو یا مموری فلش و … مورد نظرتان توسط فرمت یا پارتیشن بندی از دست رفته است گزینه ۲ را انتخاب کنید چنانچه اطلاعاتتان با نصب ویندوز جدید از دست رفته گزینه ۳ و اگر فایلی را Shift+Delete کردید یا Recycle Bin ویندوز را خالی نمودید ، گزینه ۴ را انتخاب کنید.

اگر این راه حل ها کارساز نبود با مراجعه به مرکز ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت اطلاعات از دست رفته خود را بدست آورید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت