بازیابی اطلاعات هارد وسترن دیجیتال؛ از شایعه تا واقعیت

در این مقاله می‌خواهیم در مورد ریکاوری یا بازیابی اطلاعات هارد وسترن دیجیتال صحبت کنیم. وسترن دیجیتال یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده هارد دیسک است و یکی از باکیفیت ترین هاردها را در دنیا تولید می‌کند. با این حال ممکن است شما یک سری اطلاعات‌تان را تصادفا از روی آن پاک کنید و پشیمان شوید. به عملی که برای بازگرداندن اطلاعات‌ هاردتان انجام می‌دهید ریکاوری یا بازیابی می‌گویند. حالا برای ریکاوری هارد وسترن دیجیتال باید چه کار کرد؟ اصلا این کار ممکن است؟

بازیابی اطلاعات هارد وسترن

نمایندگی تعمیر یا بازیابی هارد وسترن دیجیتال

قبل از هر چیزی می‌خواهیم آب پاکی را روی دست‌تان بریزیم و بگوییم که در ایران هیچ هاردی نمایندگی تعمیر یا ریکاوری ندارد! حتی اگر از برند خوب وسترن دیجیتال باشد. پس هر جایی که چنین ادعایی داشت باور نکنید. چون اصلا به دلیل تحریم‌ها چنین چیزی غیرممکن است. ما در ایران فقط نمایندگی‌ های فروش هارد داریم که به صورت خصوصی این هاردها را وارد بازار می‌کنند و الزاما دارای تخصص کافی برای تعمیر یا بازیابی اطلاعات این هاردها نیستند. این که جای وجود دارد که نمایندگی خود وسترن دیجیتال است و هارد شما را تضمین شده ریکاوری می‌کند شایعه‌ای بیش نیست. پس قبل از هر سپردن هارد عزیزتان به دست دیگران خوب چشمان‌تان را باز کنید.

نرم افزار ریکاوری هارد وسترن دیجیتال

در قدم اول که شروع به جستوجو در اینترنت برای ریکاوری می‌کنید با یک سری نرم افزار های ریکاوری هارد آشنا می‌شوید. اگر تجربه استفاده ازاین نرم‌افزارها را  ندارید باید به شما بگوییم که این نرم‌ افزارها نمی‌توانند اطلاعات شما را تمام و کمال به شما تقدیم کنند. پس اگر اطلاعات پاک شده را کامل و بدون هیچ نقصی می‌خواهید وقت‌تان را تلف نکنید. این نرم افزارها تنها زمانی به کار شما می‌آیند که شما از میان اطلاعات از دست رفته، بخشی از آن‌ را می‌خواهید و تازه شاید اطلاعاتی که نهایتا برای شما بازیابی می‌شود فاقد آن بخشی باشد که می‌خواهید! پس یک جورهایی کار با نرم افزار های بازیابی اطلاعات هارد شانسی است. از آن طرف هم باعث می‌شود که شانس یک ریکاوری موفق برای هارد شما از دست برود.

بهترین روش بازیابی اطلاعات هارد وسترن دیجیتال

بهترین روش بازیابی برای هارد وسترن دیجیتال شما که مسلما آن را در این گرانی دلار نمی‌خواهید از دست بدهید استفاده از روش pc3000 است. PC3000‌ قوی‌ترین سیستم سخت افزاری – نرم افزاری برای ریکاوری اطلاعات بدون آسیب به هارد اکسترنال شماست. البته از این سیستم مدل‌های چینی هم وارد بازار شده که ایمنی لازم برای کار را تضمین نمی‌کنند. در امین دیتا از PC3000‌ اصل استفاده می‌شود چون رضایت مراجعه‌کنندگان برای ما شرط است.

البته برای بازیابی اطلاعات هارد تنها در صورتی می‌توان از PC3000‌ استفاده کرد که از دست رفتن اطلاعات  به دلایلی مانند بدسکتوری، دیتکت نشدن، مشکلات ماژولی و مواردی از این دست باشد. اگر هارد شما دچار مشکلاتی مانند سوختن موتور و هد یا شکستگی هد شده باشد باید ابتدا برای تعمیر آن اقدام کرد.

توصیه های لازم برای ریکاوری هارد وسترن دیجیتال

برای اینکه هارد شما با کیفیت بیشتری ریکاوری شود و اطلاعات شما آسیب نبینند به توصیه‌های زیر عمل کنید:

  • وقتی که اطلاعات‌تان از دست رفت، نه چیزی روی هارد بریزید، نه چیزی از روی آن پاک کنید.
  • حتی اگر خود دستگاه از شما خواست تا آن را فرمت کنید از این کار خودداری کنید.
  • داده های خود در هارد اکسترنال‌ تان را اصلا جا به جا نکنید.
  • هارد را دیفرگ نکنید.
  • هارد را اسکن نکنید (به خصوص با ویروس کش‌ ها).
  • لطفا بی خیال جستوجوی مکرر فایل‌ها و باز و بسته کردن پوشه‌ها شوید.
  • هیچ نرم افزاری روی دستگاه نصب نکنید.
  • نرم افزار های خودکار مانند Scandisk و Chkdisk را راه اندازی نکنید.
  • اگر هاردتان صدای تق تق می‌دهد بدون تعلل آن را خاموش کنید چون ادامه یافتن این ضربات باعث آسیب‌دیدگی پلاتر می‌شود.

تنها کاری که می‌کنید این باشد که آن را خاموش کرده و تا زمانی که به یک مرکز مطمئن برای بازیابی یا ریکاوری اطلاعات تحویل می‌دهید منتظر بمانید.

آیا هارد وسترن دیجیتال شما هم اطلاعاتش پاک شده و به دنبال بازیابی اطلاعاتش هستید؟ در صورتی که سوالی در این زمینه دارید و می‌خواهید با کسی مشورت کنید ما در امین دیتا برای صحبت با شما آماده هستیم!
همچنین شما می‌توانید هرگونه سوال یا تجربه در زمینه بازیابی و ریکاوری اطلاعات هارد وسترن دیجیتال همین‌جا در بخش نظرات سایت امین دیتا با ما و سایر کاربران مطرح کنید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت