برای پشتیبان گیری و ذخیره سازی داده ها چه کنیم؟

بازیابی اطلاعات گم شده هارد دیسک

به طور حتم این موضوع برای شما نیز پیش آمده که اطلاعات و داده های مهمی که دارید به طور ناگهانی از روی کامپیوترتان از بین رفته باشد. در واقه همه کاربران از این موضوع اطلاع دارند که تهیه پشتیبان از اطلاعات برای حفظ امنیت پوشه ها و پرونده های آنها امری مهم و ضروری است. علت این موضوع این است که امروزه به دلیل رشد سریع فناوری، افراد دقت دارند که بطور منظم از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه کنند تا اطلاعات مهمشان حفظ شود و از دست نرود. برای این منظور کاربران یک نسخه از کلیه اطلاعات حیاتی خود را در محل ذخیره سازی خارجی نگهداری می کنند. اما تنها این کار کافی نیست. نگه داشتن نسخه پشتیبان در برخی موارد از از دست رفتن اطلاعات جلوگیری می کند. اما در مورد یک فاجعه بزرگ مانند آتش سوزی یا سیل ، یک نسخه پشتیبان تهیه ساده بی فایده است زیرا ممکن است دستگاه ذخیره سازی خارجی را به همراه کامپیوتر در معرض خطر قرار دهید. در چنین شرایطی، توصیه ما به شما این است که یک نسخه پشتیبان تهبه و آن را در یک مکان جایگزین قرار دهید. یک سرویس پشتیبان گیری آنلاین می تواند به رسیدگی به این مشکل کمک کند. ما قصد داریم تا با ارائه چنین خدماتی از بروز این فاجعه جلوگیری کنیم.

یک روش ذخیره سازی آنلاین می تواند به شما کمک کند تا کامپیوتر شما به دلیل هر حادثه ای مانند از بین رفتن، مشکل در عملکرد سخت افزار ، بلایای طبیعی و سرقت در اینترنت ، صدمه نبیند. این بهترین راه حل را برای افرادی که علاقه مند به بازیابی داده های خود از مکان های مختلف و یا به اشتراک گذاری با دیگران هستند فراهم می کند. یک روش ذخیره سازی آنلاین به شما کمک می کند تا داده های شما دست نخورده و سالم بماند حتی اگر رسانه ذخیره سازی محلی شما خراب شود. این باعث می شود داده های شما فاجعه بار باشد. پس استفاده از فضای انلاین بسیار مفید و کارامد است. زیرا فضای ذخیره سازی آنلاین به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات و داده های خود را به راحتی از هرجایی که تمایل داشته باشید بارگیری و بارگذاری نمایید. اما نها شرط لازم این است که به اینترنت دسترسی داشته باشید. از سوی دیگر ، روش ذخیره سازی در محل روشی ساده و سریع برای ذخیره و بازیابی اطلاعات در هر زمان که شخصی بخواهد فراهم می کند. شخصی که از پشتیبان گیری در محل استفاده می کند در مقایسه با سرویس های ذخیره سازی آنلاین که برخی از هزینه های ماهانه را دریافت می کنند ، هزینه یکبار مصرف را متحمل می شود.

استفاده از سرویس ذخیره سازی آنلاین این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا از روشی ایمن و مقرون به صرفه برای تهیه نسخه پشتیبان ، ذخیره ، بازیابی و به اشتراک گذاری پرونده های خود استفاده کنید. برخی از سرویس های ذخیره سازی آنلاین ویژگی های دیگری مانند ایجاد پیوند برای پرونده ها را نیز ارائه می دهند تا بتوانید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید و علاوه بر پشتیبان گیری، پوشه ها را با رایانه های دیگر همگام سازی کنید. در واقع زمانی که داده ها را به طور آنلاین ذخیره می کنید، می توانید از طریق هر دستگاهی مانند کامپیوتر شخصی، برنامه iphone ، Mac یا وب به آنها دسترسی پیدا کنید. فضای ذخیره سازی آنلاین درایو شبکه شخصی را در اختیار کاربران قرار می دهد ، جایی که می توانند از هر دستگاهی که به صورت آنلاین متصل باشد، داده ها را ذخیره ، بازیابی و به اشتراک بگذارند. پس توصیه ما به شما این است که از این روش استفاده نمایید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت