بزرگترین نفوذ ها به سیستم های امنیتی در سال ۲۰۱۷

hack

در سال ۲۰۱۷ مشکلات زیادی در حوزه ی امنیت و حملات سایبری به وجود آمد از جمله نفوذ به اطلاعات شخصی ،سرقت اطلاعات کارت های بانکی، انتشار پسورد ها و دسترسی به نرم افزار ها و … . در سال گذشته به اندازه ای تعداد این مشکلات بالا رفت که سبب به وجود آمدن بحران عظیمی در حوزه ی امنیت سایبری شد و موجبات نگرانی افراد زیادی را فراهم اورد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

شدیدترین رخنه های امنیتی:

در سال ۲۰۱۷ ، در عملیاتی دو مرحله ای هکر ها توانستند اطلاعات بسیار مهمی را از دولت دزدیده و افشاکنند که قسمتی از این اطلاعات دزدیده شده مربوط به Vault7 و قسمتی دیگر مربوط به Shadow Breakers می شد. نفوذ به این اطلاعات تاثیرات منفی زیادی بر امنیت ملی و سازمان امنیت اطلاعات ایالات متحده  داشت.

از طرفی دیگر وجود کد های مخرب در نرم‌ افزار سی‌ کلینر توانست موجبات دسترسی به اطلاعات شخصی و سرقت آن ها را فراهم آورد. که این بد افزار در محصولات کمپانی های بزرگی مانند  اچ تی سی، سیسکو و سونی مشاهده شد.

حمله به اکوفکس و نفوذ به اطلاعات آن یکی دیگر از اتفاقات سال ۲۰۱۷ است که می توان گفت رخ دادنش مانند یک فاجعه بود. چراکه این شرکت یکی از بزرگ ترین شرکت های گزارش کننده اعتبار و تراکنش مالی کاربران در امریکا بود. با این حمله و لو رفتن پسورد ۱۴۳ میلیون نفر از کاربران آسیب های بسیار زیادی به این شرکت وارد شد.

کسپرسکی، این نرم افزار معروف امنیتی هم جزو یکی اتفاقات بحث برانگیز سال 2017 بود چراکه این آنتی ویروس به هکر ها اجازه می داد که به سیستم کاربران نفوذ کرده و به شکل یک جاسوس سیستم دیگران را کنترل کنندو یا به اطلاعات کارت های اعتباری آن ها دسترسی پیدا کنند. هکر ها به اطلاعت محرمانه‌ ی سازمان امنیت ملی و پیمانکارانشان دسترسی پیدا کردند و توانستند از آن ها اخاذی کنند. لازم به ذکر است که کسپرسکی مسئولیت این اتفاقات را به عهده نگرفت و آن را تکذیب نمود.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت