چگونه بهترین هارد اکسترنال را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین هارد اکسترنال را انتخاب کنیم؟

تنها راه خريد بهترين هارد فقط و فقط به  خود شما بستگي دارد، زیرا شما بايد ابتدا نياز هاي خود را بشناسيد ،سپس با توجه به نياز هايتان بهترین هارد را انتخاب كنيد.

جهت خرید یک هارد اکسترنال مناسب ابتدا باید ظرفيت مورد نياز خود را با توجه به مقدار اطلاعات،عكس،فيلم،آهنگ و. . . تعيين كنيد.سپس اقدام به خرید بهترین هارد از نظر خود کنید.

اگر معمولا سفر مي كنيد و جا به جايي هارد و اطلاعات درون آن برايتان مهم است،هارد اكسترنالي تهيه كنيد كه كوچك و راحت براي حمل و نقل باشد، یعنی سری 2.5 اینچی انتخاب بهتری نسبت به نیاز شما است.

اگر در خانه و يا در سركار به شبكه كامپيوتري متصل هستيد به دنبال هارد هاي اکسترنال مخصوص شبكه باشيد، فقط به این نکته توجه کنید که در هارد هاي شبكه فقط مي توان از طريق كابل شبكه اطلاعات را به اشتراك گذاشت .

در انتها حتما” به پورت هاي موجود در هارد و هماهنگي آنها با پورت هاي سيستم خود دقت كنيد، مثلا” اگر بر روی مادر برد خود پورت FireWire یا E-SATAوجود ندارد ، لازم نیست هارد اکسترنالی خریداری کنید که از این پورت ها پشتیبانی می کند.
در حال حاضر دنیای انفورماتیک وابستگی شدیدی به اطلاعات و ذخیره سازی و نگهداری از آنها پیدا کرده است و از آنجایی که اخیرا” اکثر برنامه های کاربردی ظرفیت بالایی را اشغال می کنند،در خواست بر روی هارد های اکسترنال بیشتر از اکثر ذخیره ساز های دیگر ، حتی بیشتر از USB Flash Drive ها نیز شده است، لذا کمپانی های زیادی به سمت تولید بترین هارد ها سوق پیدا کرده و بازار داغی را به وجود آورده اند.

از میان برند های مختلفی که در بازار موجود است می توان به Maxtor و Seagate و Western Digital و … اشاره کرد که این کمپانی ها طیف وسیعی از محصولات را تولید کرده و در واقع تمام نیازهای کاربران را در حیطه ذخیره سازی اطلاعات بر آورده ساخته اند.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت