چرا هارد اکسترنال و بکاپ گیری از اطلاعات؟

چرا هارد اکسترنال و بکاپ گیری از اطلاعات؟

چرا هارد اکسترنال و بکاپ گیری از اطلاعات؟

هارد اکسترنال قطعه ای قابل حمل است که برای نگهداری داده ها و بکاپ گیری اطلاعات مهم ، استفاده میشود.در حال حاضر استفاده از این هارد به دلیل مزایای زیادی که دارند رو به افزایش است و بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به وزن و حجم و قیمت استفاده از آنها بسیار فراگیر خواهد شد.

هاردهای اکسترنال مزیت های زیادی دارند که به عنوان نمونه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بکاپ گیری:

عده ای از کاربران صرفا” جهت اختصاص فضا یی مجزا برای بکاپ گیری و قراردادن اطلاعات مهم درمکانی امن تصمیم به خرید هارداکسترنال میگیرند.

حمل و نقل آسان:

برای بسیاری از کاربران امکان جابجایی داده ( که ممکن است شامل عکس ، فیلم و یا فایل های ضروری باشند )

از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل استفاده از هارهای اکسترنال حائز اهمیت است.

استفاده در انواع شبکه ها:

یکی از مباحث مهم در شبکه ، امکان ذخیره سازی داده های حجیم ، دسترسی سریع به داده های ذخیره شده و همچنین به اشتراک گذاشتن آنها میباشد.

امروزه با تولید هاردهای اکسترنال مخصوص شبکه ، هر کاربر شبکه براحتی میتواند این نوع هارد ها را تهیه و

راه اندازی کند و دیگر نیازی به حضور متخصصین و صرف هزینه های گزاف وجود ندارد.

قیمت مناسب:

یکی از معمول ترین عللی کاربران ، هاردهای اکسترنال را برای افزایش فضای ذخیره سازی به جای هارد های اینترنال انتخاب میکنند، قیمت مناسب هاردهای اکسترنال در مقایسه با اینترنال آنها میباشد.

مزیت های هارد اکسترنال نسبت به ذخیره سازهای دیگر؟

– براحتی نصب شده و مورد استفاده قرارمیگیرند.یعنی plug&play بوده و برخلاف هاردهای اینترنال نیازی به استفاده از کابل های SATA یا IDE جهت انجام عملیات ” هارد به هارد ” و یا برای اتصال مسقیم به کامپیوتر ندارند.

– بهترین روش برای تهیه بکاپ استفاده از هاردهای اکسترنال است.

– با استفاده از هاردهای اکسترنال مخصوص شبکه ( به جای DAS ، NAS ، …) میتوان در شبکه های کامپیوتری برای ذخیره سازی داده ها به سادگی حجم زیادی را میان تمام کاربران شبکه به اشتراک گذاشت. همچنین هزینه نصب و راه اندازی هاردهای اکسترنال مخصوص شبکه بسیار پایین تر از نصب DAS ،NAS ، … است.

چگونه بهترین هارد اکسترنال را انتخاب کنیم؟

جهت خرید یک هارد اکسترنال مناسب ابتدا باید ظرفیت مورد نیاز خود را با توجه به مقدار اطلاعات ، تعیین کنیدو نسبت به نیاز ظرفیت دلخواه را انتخاب نمایید.

در انتها لازم به ذکر است که حتما” به پورت های موجود بر روی هارد و هماهنگی آنها با پورت های سیستم توجه کنید.

مثلا” اگر بر روی مادربرد خود پورت Fire Wire یا E-SATA وجود ندارد ، لازم نیست هارد اکسترنالی خریداری کنید که از این پورت ها پشتیبانی میکند.

 

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت