تأمین تراشه های ۷ نانومتری A12 آیفون ، توسط کمپانی TSMC

TSMC

بر طبق گزارشات منتشر شده، قرار است که این شرکت تایوانی ازاین پس تولید تراشه‌های ۷ نانومتری A12 آیفون را بر عهده گیرد.

TSMC که از شرکای اپل در تولید تراشه‌های این کمپانی نیز می باشد، مصمم است که در سال جاری میلادی  رقابت برای تولید تراشه‌های ۷ نانومتری را با اختلاف نسبت به سامسونگ پیروز گردد. این شرکت تایوانی در حال حاضر  از بیش از ۴۰ شرکت برای ساخت تراشه‌هایی با کاربردهای موبایل، پردازش سریع و هوش مصنوعی سفارش دریافت نموده است.

از مشتریان اصلی این شرکت می توان به اپل و کوالکام اشاره کرد و در حال حاضر نیز اطلاعات منتشر شده گویای این است که TSMC قرار است تراشه‌های A12 نسل جدید آیفون را با فناوری ۷ نانومتری تولید کند.

TSMC برای پیشی گرفتن از رقیبش یعنی سامسونگ و قرار گرفتن در صدر، فناوری فوق فرابنفش (EUV) را در روند تولید ۷ نانومتری خود به کار برده و پردازش‌های ۵ و ۳ نانومتری را نیز پایه‌گذاری نموده است و ظاهرا قرار است در سال جاری کارخانه‌ی تولید تراشه‌های ۵ نانومتری خود را در پارک علم و فناوری جنوبی تایوان احداث نماید. گفتنی است که این شرکت تایوانی ۲۰ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه‌ی تولید تراشه‌ با فناوری ۳ نانومتری نیز سرمایه گذاری کرده و احتمال آن می رود این کارخانه در سال ۲۰۲۰ آغاز به ساخت کند.

تراشه‌های ۵ نانومتری TSMC ، قرار است نسخه‌های پیشرفته‌ی تراشه‌های ۷ نانومتری این شرکت باشد و همچنین دارای کاربردهای مشابه در قسمت هایی چون موبایل، پردازش سریع، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خواهد بود و زمان راه اندازی کارخانه تولید این تراشه ها در نیمه اول سال میلادی آینده تعیین شده است.

شایان ذکر است که سامسونگ نیز با جدیت در حال مذاکره با مقامات شهر هواسونگ می باشد تا ساخت خطوط تولید ۷ نانومتری خود در سال ۲۰۱۸ را آغاز کند.

با این وجود  سهم TSMC در تولید تراشه ۶۰ درصد از بازار است و این در حالی است که سهم سامسونگ فقط ۱۰ درصد می باشد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت