تراشه اسنپدراگون 775G با فناوری 6 نانومتری به زودی عرضه می‌شود

تراشه اسنپدراگون 775g

گزارشی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد کوالکوم پس از تولید تراشه اسنپدراگون 875، به سراغ تولید تراشه میان رده و تا حدوده بالارده اسنپدراگون 775G خواهد رفت. همچنین به نظر می‌رسد برای اولین بار قرار است در این تراشه از لیتوگرافی 6 نانومتری استفاده شود.

در گزارش منتشر شده از Roland Quandt خبرنگار شناخته شده حوزه آی‌تی و فناوری، به نظر می‌رسد کوالکوم در نظر دارد تا پس از عرضه تراشه اسنپدراگون 765G ، نسخه قدرتمندتر از آن را با عنوان اسنپدراگون 775G منتشر کند.

تراشه اسنپدراگون 765G که چند ماهی از عرضه آن می‌گذرد با هدف پشتیبانی از گوشی‌های میان‌‍‌رده 5G عرضه شد. این تراشه توانست نظر کاربران و کمپانی‌ها را جلب کند. همچنین در گوشی‌های معروفی نظیر وان پلاس NORD و ال جی Velet مورد استفاده قرار گیرد. گوگل نیز قصد دارد در سال جدید میلادی در دو گوشی خود از این تراشه استفاده کند.

تراشه اسنپدراگون 775g

در بخش دیگر از این گزارش بخشی از مشخصات این تراشه نیز اشاره شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده تراشه اسنپدراگون 775G قرار است با کدنام SM7350 به مرحله تولید برسد و می‌تواند از حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5، نمایشگر با نرخ بروزرسانی 12 هرتز پشتیبانی کند.

این تراشه قرار است اولین تراشه میان رده کوالکوم باشد که با استفاده از فناوری لیتوگرافی 6 نانومتری تولید شود. این موضوع سبب می‌شود که این تراشه 40 درصد سریع‌تر از پردازنده‌های اسنپدراگون 765G و از نظر پردازش گرافیکی نیز 50 درصد سریع‌تر باشد.

انتظار می‌رود تراشه اسنپدراگون 875 با استفاده از فناوری جدید تا 25 درصد کوچک‌تر و تا 20 درصد بازدهی و عملکرد بهتری داشته باشد. مطئمنا این تراشه از نظر سرعت و قدرت عملکرد بهتری را خواهد داشت.

منبع: notebookcheck

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت