تشخیص مشکلات هارد دیسک

تشخیص مشکلات هارد دیسک

تشخیص مشکلات هارد دیسک

به طور کلی، مسائل مربوط به هارد دیسک را می توان به دو دسته گسترده تقسیم کرد:

آسیب منطقی

مسائل مربوط به هارد دیسک که متعلق به این دسته هستند ارتباطی با نرم افزار و نحوه ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات از سیستم فایل دارند. این امر می تواند به دلیل سیستم عامل حشره دار، مشکلات درایور، بدافزار، تغییر شکل مجدد، قطعی برق و سایر دلایل باشد. هارددیسک که آسیب منطقی دیده باشد همانطور که در نظر گرفته شده کار می کند، اما اطلاعات ذخیره شده در آن ممکن است قابل دسترسی نباشد. در اکثر موارد، می توانید با استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات، داده های ذخیره شده در یک دیسک سخت آسیب دیده منطقی را بازیابی کنید.

آسیب جسمی

​​از طرف دیگر، مشکلات هارددیسک ناشی از نوعی آسیب جسمی مانع از کار صحیح هارد (یا حتی اصلاً روشن شدن) می شود. چنین مسائلی شامل سرهای مرده و پاره، خراش بشقاب و سایر آسیب ها، موتور گیر کرده و آسیب های محیطی است. این مشکلات اغلب با کلیک کردن بر روی اصوات و سر و صداهای دیگر خود را نشان می دهند و باید قبل از استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات برای انجام بازیابی اطلاعات، به آنها توجه شود.

در اینجا چگونگی تشخیص اینکه آیا با آسیب منطقی یا جسمی روبرو هستید، می باشد:

  1. آیا هارد روشن می شود؟

بله = آسیب منطقی احتمالی

خیر = آسیب جسمی

  1. آیا هارد دیسک صدای عجیبی می دهد؟

بله = آسیب جسمی

خیر = آسیب منطقی احتمالی

  1. آیا سیستم عامل شما هارد را تشخیص می دهد؟

بله = آسیب منطقی

خیر = آسیب جسمی احتمالی

4- آیا می توانید حداقل به برخی از پرونده های ذخیره شده در هارد دیسک دسترسی پیدا کنید؟

بله = آسیب منطقی

خیر = آسیب جسمی احتمالی

5- آیا سیستم عامل شما ظرفیت مناسب را تشخیص می دهد؟

بله = احتمال آسیب فیزیکی وجود ندارد

خیر = آسیب منطقی احتمالی

نتیجه: آسیب جسمی

اگر تشخیص داده اید که با آسیب فیزیکی روبرو هستید، هارددیسک خود را به یک مرکز تعمیرات حرفه ای بازیابی اطلاعات ارسال کنید. سعی نکنید این مسئله را در خانه حل کنید مگر اینکه تجهیزات و تخصص لازم را داشته باشید. بسیار محتمل است که شما وضعیت بد موجود را حتی بدتر کنید. امین پایتخت در زمینه ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات فعالیت می کند و می تواند در این زمینه بهترین مشاور برای شما عزیزان باشد.

نتیجه: خسارت منطقی

اگر تشخیص داده اید که با آسیب منطقی روبرو هستید، این احتمال وجود دارد که بتوانید داده های خود را با استفاده از برنامه های حذف نشده پرونده بازیابی کنید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت