تصاویر جدیدی از پردازنده alder lake منتشر شد

پردازنده alder lake

اولین تصاویر نسل جدید پردازنده‌های اینتل منتشر شده است که نشان از تغییرات گسترده‌ای دارد. به نظر می‌رسد اینتل از سوکت و پلتفرم جدیدی را برای پردازنده‌های جدید خود در نظر گرفته است.

اینتل به تازگی اعلام کرده است که در ابتدا سوکت LGA 1200 را در سال 2021 عرضه خواهد کرد که میزبان لاین آپ Rocket Lake خواهد بود و پس از آن سوکت LGA 1700 را عرضه خواهد کرد که میزبان Alder Lake خواهد بود. همچنین خانواده دوم اولین چیپ‌های دسکتاپی اینتل با فناوری 10nm هستند.

با توجه به تصاویر منتشر شده از لاین‌ آپ‌های جدید اینتل به نظر می‌رسد چیزی فراتر از یک بروزرسانی معماری و فنی باشد. اولین لاین آپ پلتفرم دسکتاپ از هسته‌های کوچک Atom و بزرگ Core تشکیل شده است و این دو کنار یکدیگر استفاده می‌شوند. ظاهرا PCB استفاده شده نیز دیگر مربعی شکل نخواهد بود و آن طور که به نظر می‌رسد ظاهری مستطیلی دارد.

ابعاد پردازنده Alder Lake نشان می‌دهد که این سری پردازنده نیاز به سوکت‌های جدید دارد به همین دلیل سوکت جدید با نام LGA 1700 عرضه خواهد شد. طرح پشتی این پردازنده‌ها تغییری نکرده‌اد و شاهد آرایه‌ای از خازن‌ها هستیم.

پردازنده alter lake

همانطور که گفته شد پردازنده Alder Lake  نیاز به سوکت جدیدی به نام LGA 1700 دارد اما در عین حال نسخه‌ای بهبود یافته از گرافیک XE نیز وجود دارد. همچنین انتل توان حرارتی را به 150 وات افزایش می‌دهد تا در رقابت با AMD کم نیاورد.

همچنین شایعه شده است که این پردازنده‌ها از معماری Golden Cone برای هسته‌های بزرگ و Gracemont برای هسته‌های کوچک استفاده خواهد کرد. به طور کلی این معماری جدید یک طراحی کاملا جدید و بهبود یافته است که در عین کارایی بالایی که دارد مصرف کمتری نیز دارد.

منبع: pcgamer

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت