تعمیر و ریکاوری هِد هارد آسیب دیده

تعمیر و ریکاوری هِد هارد آسیب دیده

تعمیر و ریکاوری هِد هارد آسیب دیده یکی دیگر از مطالبی است که قصد داریم درباره آن صحبت کنیم. هِد یکی از اصلی‌ترین قطعات داخلی هارد است که جنس آن از مس است و مانند تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید در انتهای یک بازو نگهدارنده قرار دارد. وظیفه هِد خواندن و نوشتند اطلاعات بر روی پلاتر های هارد. البته فرایند خواندن و نوشتن هِد با کمک گرفتن از نیروی مغناطیسی که میان هد و پلاتر است صورت می‌گیرد و با اینکه فرایند از فاصله‌ی خیلی کمی اتفاق می‌افتد هیچ گونه تماسی  بین این دو رخ نمی‌دهد.

تعمیر و ریکاوری هِد هارد آسیب دیده امکان پذیر است؟

هارد هایی که هِد آنها آسیب دیده باشند نیاز به تجهیزات از جمله کلین‌ روم، دستگاه MRT و ابزارالات مخصوص ریکاوری دارند، البته از همه اینا مهمتر تجربه‌‌ بالایی هم نیاز است زیرا مورد با مورد متفاوت هستند و قلق های خاص خودش را دارد.

در خصوص هاردهایی که هد آنها گیر کرده باشد، ابتدا برای بررسی مقدار آسیب دیدگی هد باید بطور کامل در کلین‌روم از قاب باز شود. اگر مقدار آسیب دیدگی هد بیش از حد نباشد امکان بازیابی اطلاعات با همان هد امکان پذیر است و صرفا باید پروسه آزادسازی هد صورت بگیرد و سپس با سخت‌افزار های مخصوص ریکاوری اطلاعات آن را استخراج کرد.

در بدترین حالت، یعنی وقتی هدِ هارد تخریب شده باشد، هارد باید ابتدا پروسه جراحی هارد را طی کند تا بتوان اطلاعات هارد را استخراج و ریکاوری کرد. برای پروسه جراحی نیاز به یک هد سالم و سازگار با هارد نیاز است( هد مشابه = دارای یک مدل یکسان ) تا با هِدی که آسیب دیده تعویض شود همان‌طور که قبلا هم گفتیم حتما حتما باید تمام این مراحل در کلین روم انجام شود.

اگر خدایی ناکرده شما با یک کدوم از این موارد رخورد کردید و هاردتان بنا به ضربه، نوسان برق یا عدم استفاده طولانی دیتکت نشد یا صدا هایی مانند تق تق و… از خودش تولید می‌کرد، چنانچه اطلاعات ارزشمندی داخل آن داشتید سعی نکنید با روش‌های مختلفی که در اینترنت یافت می‌شود دست به تعمیر یا بازیابی اطلاعاتتان بزنید زیرا هر اقدامی که بر روی هاردتان بدون ابزارالات و تجهیزات متناسب آن انجام دهید تنها چیزی را بهبود نمی‌بخشد بلکه ممکن است وضعیت را وخیم‌تر کند یا حتی هارد را به مرحله‌ای برسانید که دیگر هیچ راهی برای دستیابی به اطلاعات نباشد. بهتر است برای رفع مشکل با همکاران ما در امین پایتخت تماس بگیرید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت