تفاوت هارد SSD با HDD در چیست؟

hard

امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا تمامی قطعات سیستم های کامپیوتری پیشرفت کرده و روز به روز سریع تر و و کوچک تر شوند. در انواع هارد های مختلف نیز در طول زمان تغییرات و پیشرفت هایی صورت گرفته و ما در این مطلب قصد داریم تفاوت هارد SSD و هارد HDD را بررسی نماییم.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

احتمالا بار ها با دو نام HDD  و SSD را شنیده اید اما ممکن است از کارایی و تفاوت های آن ها با خبر نباشید. HDD هاردی است که احتمالا سیستم لپ تاپ یا کامپیتر شما از آن استفاده می کند. این هارد ها نوع قدیمی تری هستند که از  یک دیسک سخت به نام Platter و یک بازوی مکانیکی که آن را دوران می دهد، تشکیل می شود. این دوران موجب ذخیره سازی اطلاعات در این هارد می شود.
هارد SSD نوع دیگری از هارد است که برای حمل و انتقال ساده تر اطلاعات و همچنین محافظت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
در این نوع هارد ها دیسک سخت و بازوی مکانیکی وجود نداشته و در مقایسه با هارد HDD کوچکتر هستند. به عنوان مثال فلش مموری های معمولی نمونه ای از هارد های SSD محسوب می شوند.این هاردها از خانه های پردازشی برخوردار بوده که عمل خواندن و نوشتن اطلاعات را انجام می دهند.خذف دیسک سخت و موارد مکانیکی دیگر از این هارد موجب بالا رفتن سرعت انتقال اطلاعات در SSD ها شده.
واضح است که هاردهای SSD از کیفیت بالاتری برخوردارند چرا که در HDD ها امکان آسیب دیدگی بیشتری وجود دارد و به دلیل وجود تحرکات مکانیکی برق بیشتری مصرف می کنند. اما هارد SSD ضمن برخورداری از سرعت بیشتر،آسیب پذیری کمتری دارند.
© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت