تهیه ی نسخه ی پشتیبان از اطلاعات در ویندوز 10

پشتیبان گیری از فایل ها

معمولا روی سیستم های لپ تاپ و رایانه های شخصی اطلاعات مختلف زیادی بارگذاری شده اند که پاک شدن آن ها میتواند بسیار دردسرساز باشد. ممکن است تصور کنید اطلاعات تا زمانی که شما آن ها را پاک نکرده اید روی سیستم ها باقی می مانند اما خبر بد این است که مشکلات مختلفی مانند ویروس ها، صدمه ی فیزیکی و یا مشکلات نرم افزاری ممکن است اطلاعاتتان را تهدید کنند. متاسفانه در برخی از شرایط اطلاعات از روی ویندوز برای همیشه پاک می شوند و امکان بازیابی اطلاعات وجود ندارد. بنابراین بهترین راهکار این است که پیش از بروز مشکل پیشگیری انجام دهید. این بدان معناست که باید نسخه ی پشتیبان از اطلاعات تهیه کنید.

خبر خوب این است که ویندوز 10 امکان پشتیبانی گرفتن از فایل ها و اطلاعات را فراهم آورده است. این نسخه ی پشتیبانی از نوع image است و مراحل تهیه ی آن بسیار ساده و سریع می باشد. ممکن است نسخه پشتیبان تهیه شده شامل نصب کامل سیستم‌ عامل، تنظیمات، برنامه‌ های نصب شده دسکتاپ و ویندوز استور و همچنین فایل ‌های شخصی باشد. البته این مشکل وجود دارد که نمی توانید اطلاعات پشتیبانی را کنترل و انتخاب کنید تا فقط تعداد خاصی از آن ها بازیابی شوند. با اینحال اگر روی هارد اکسترنال پشتیبانی را تهیه می کنید احتمالا فایل ها به شکل image ذخیره شوند. پیشنهاد ما این است که برای محافظت و نگهداری از فایل های شخصی از فضاهای ابری (cloud) استفاده کنید تا علاوه بر حفظ اطلاعات امکان دسترسی به آن ها در تمام مکان ها وجود داشته باشد.

ایجاد یک فایل پشتیبان در ویندوز 10 بسیار ساده است. کافیست چند مرحله را دنبال نمایید. در ابتدا باید از قسمت استارت ویندوز، کنترل پنل (control panel) را باز کنید. سپس می توانید روی گزینه ی file history کلیک کنید تا صفحه ای برایتان باز شود. در صفحه می توانید لینک system image backup را در قسمت پایین پیدا کنید. برای ارائه ی فضای پشتیبان می توانید یک هارد اکسترنال را به سیستم متصل کرده یا یکی دیگر از هاردهای خود سیستم را برای اینکار انتخاب کنید. اگر داده ها حجم زیادی دارند بهتر است از هارد اکسترنال استفاده کنید. این روش در صورت آسیب دیدن سیستم نیز امنیت بیشتری دارد. در اینجا شما امکان خواهید داشت از میان سه گزینه یکی را انتخاب کنید، پیشنهاد ما انتخاب هارد اکسترنال در میان دو گزینه دیگر یعنی DVD یا Network است. دلیل اصلی هم کند شدن فرایند پشتیبان گیری در دو گزینه دیگر است. سپس می توانید start backup را انتخاب کرده و پشتیبان گیری را آغاز نمایید.

پشتیبان گیری از فایل ها

پشتیبان گیری از فایل ها بسته به حجم فایل ها و داده هایی که در سیستم دارید ممکن است مدت زمان متفاوتی را نیاز داشته باشد. معمولا فرایند بک آپ گرفتن بین ده دقیقه تا دو ساعت زمان می برد. در بین این فرایند می توانید از سیستم خود استفاده کنید اما احتمالا سرعت آن کاهش خواهد داشت. بعد از پایان فرایند هارد دیسک را در جایی مطمئن نگهداری کنید.

منبع: windowscentral.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت