توصیه هایی در رابطه با بازیابی اطلاعات گوشی تلفن همراه

توصیه هایی در رابطه با بازیابی اطلاعات گوشی تلفن همراه

ممکن است شما هم با این مشکل مواجه شده باشید که به هر دلیلی اطلاعات ارزشمند روی گوشی تلفنتان از بین رفته باشد. اگر این تجربه را دارید احتمالا از خودتان پرسیده اید که آیا راهی برای بازیابی اطلاعات گوشی تلفن همراه وجود دارد یا خیر. اگر بخواهیم پاسخی کوتاه به این سوال بدهیم بهترین پاسخ “بله” است. می توان با راهکارهای مختلفی اطلاعات از دست رفته را بازیابی کرد اما نحوه ی انجام این کار بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد و ممکن است به کمک متخصصان برای ریکاوری داده هایتان نیاز داشته باشد. به طور کلی برای بازیابی اطلاعات باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید.

بعد از پاک شدن اطلاعات، اقدامات اولیه ای که انجام می دهید اهمیت زیادی در شانس بازگشت داده های گوشی تلفنتان خواهد داشت. سعی کنید بعد از اتفاق، اطلاعات جدیدی را وارد دستگاه نکنید و در اسرع وقت به روش های مختلف برای بازگرداندن اطلاعات متوسل شوید زیرا اطلاعات جدید جای اطلاعات قبلی را می گیرند و امکان بازیابی آن ها را کاهش میدهند. قدم بعدی این است که توجه کنید اطلاعات از روی حافظه ی داخلی گوشی تلفن پاک شده است یا از روی مموری کارت ها. روند بازگردانی اطلاعات از این دو نوع حافظه تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

یکی از نکات دیگری که باید در نظر بگیرید این است بررسی کنید علت حذف اطلاعاتتان، پاک کردن دستی اطلاعات توسط خودتان بوده یا فرمت کامل گوشی (بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه یا Reset factory) چرا که شانس بازیابی اطلاعات در اثر فرمت کردن گوشی نسبت به پاک کردن دستی اطلاعات کمتر است. متاسفانه هرچقدر سیستم عامل به روز تر باشد و ورژن جدیدترین داشته باشد احتمال بازیابی داده ها به علت راهکارهای جدید امنیتی کمتر خواهد بود.

یکی از راهکارهای مناسب برای بازیابی اطلاعات، روت کردن گوشی تلفن همراه است. روت کردن تلفن همراه مراحل مختلفی دارد. پس از انجام مراحل روت کردن تلفن، باید از نرم افزارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد کمک گرفته شود. این نرم افزارها دو دسته ی کلی دارند. دسته اول روی کامپیوتر قابل نصب هستند و دسته ی دوم را باید روی خود گوشی تلفن همراه نصب نمود. بهتر است از نرم افزارهایی که روی کامپیوتر نصب می شوند استفاده کنید زیرا کارآیی کلی بهتری را ارائه می دهند.

توصیه هایی در رابطه با بازیابی اطلاعات گوشی تلفن همراه

وقتی فایلی از روی گوشی تلفن همراه حذف می شود. سیستم عامل گوشی دسترسی کاربران را به آن اطلاعات محدود می کند تا فضایی برای ذخیره ی اطلاعات جدید به وجود بیاید. با وجود اینکه فضایی برای اطلاعات باز شده است اما در صورتی که اطلاعات جدیدی در فضا بارگذاری نشود، اطلاعات قدیمی بر روی گوشی تلفن باقی می مانند و با ترفندهای مختلف می توان سیستم عامل را مجبور کار آن اطلاعات را به ما نشان دهد. بهتر است توجه داشته باشید که بازیابی اطلاعات با پیچیدگی های خاصی همراه است و با وجود انجام تمام مراحلی که در این نوشته ذکر شد، بازهم این احتمال وجود دارد که اطلاعات به شکل کامل بازیابی نشوند.

منبع: fonepaw.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت