جاسوسی چینی ها برای دستیابی به تکنولوژی DRAM

DRam

کشور کمونیستی چین، سالهاست که در زمینه ی مهندسی معکوس و تولید پردازنده و مدارهای مجتمع اقدام نموده است اما تا به امروز موفق نشده بودند آنها را رمزگشایی نماید. اخیرا از کره جنوبی اخباری منتشر شده که بر اساس آن ها تولید کنندگان DRAM چینی از شرکت های کره ای جاسوسی  کرده اند. تا کنون تمامی اخبار مرتبط با دزدی چینی ها فقط در حد احتمالات و شایعه بوده اما به نظر می رسد که این بار ثابت شده که چین به دنبال دزدی اطلاعات و شیوه های تولید حافظه های DRAM از کره ای ها بوده است.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

بر اساس اخبار منتشر شده از کشور کره، پس از شرکت آمریکایی Micron اکنون کمپانی های بزرگ دیگری مانند  SK Hynix و  Samsung هم هدف جاسوسی چینی ها قرار گرفته اند. به نظر می رسد که با وجود پر سود بودن بازار حافظه های نیمه هادی DRAM، چینی ها از وضعیت خود راضی نبوده و آن ها به دفعات اقدام به تهدید کره ای ها کرده اند که اگر در این کشور سرمایه گذاری نکرده و برای احداث کارخانه دست به کار نشوند، واردات خود را محدود خواهند کرد. اما ظاهرا با آنکه شرکت های کره ای و آمریکایی، این شرایط را پذیرفتند اما باز هم چینی ها راضی نشده و به جاسوسی صنعتی از آنها پرداخته اند.

مقام های کره ای ادعا می کنند که در زمینه ی این شکایات، رد پای چینی ها را شناسایی کرده اند. شرکت های مذکور ، برای دستیابی به این سطح از تکنولوژی جهت تولید، بیش از یک دهه زمان صرف کرده اند و این اقدامات میلیون ها دلار برایشان هزینه برداشته تا بتوانند امروز در این جایگاه قرار بگیرند و اختراعات خود را به ثبت جهانی برسانند. اما کشور چین با وجود جاسوسی ها متعدد باز هم امکان تولید را پیدا نمی کند؛ چرا که حتی با وجود دزدی تکنولوژی تولید و بهره برداری از حافظه های DRAM،و رسیدن به مرحله ی تولید انبوه کار ساده ای نبوده و به سیستم های ریخته گری خاصی نیاز دارد. همچنین این اختراعات کاملا به ثبت رسیده و چینی ها باید برای پاسخگویی در دادگاه های جهانی آماده شوند. هم اکنون هر 3 کمپانی در دادگاه های چین و کره جنوبی شکایت هایشان را ارایه کرده اند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت