حافظه SSD اکسترنال سامسونگ T7 Touch با حسگر اثرانگشت معرفی شد

SSD اکسترنال جدید سامسونگ

عموما بهبود و توسعه‌ی حافظه‌های SSD اکسترنال، تنها به دو زمینه‌ محدود می‌شود: افزایش سرعت و حافظه‌ی آن‌ها. بااین‌حال، سامسونگ در نمایشگاه CES 2020، حافظه‌ی SSD اکسترنال جدیدی با نام T7 Touch رونمایی کرد که از حسگر اثرانگشت بهره می‌برد تا امنیت حافظه‌ را افزایش دهد.

افزایش امنیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی اکسترنال با حسگر اثرانگشت قابلیت جذابی است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران بسیار کاربردی باشد. به‌گفته‌ی سامسونگ، می‌توان حداکثر چهار اثرانگشت را در این حافظه ثبت‌ کرد تا امکان اشتراک‌گذاری حافظه ببین دوستان یا اعضای خانواده نیز دردسترس باشد. از دیگر تغییرات T7 Touch درمقایسه‌با نسل پیشین خود ال‌ای‌دی مخصوصی است که هنگام اتصال به کامپیوتر روشن می‌شود و روند انتقال اطلاعات را نمایش می‌دهد.

سامسونگ در ساخت T7 Touch از شاسی آلومینیومی بهره برده است تا مقاومت مناسبی، به‌‌ویژه دربرابر سقوط از ارتفاع دومتری داشته باشد. اتصال به این حافظه‌ی اکسترنال نیز از طریف درگاه USB-C انجام می‌شود.

تجهیز به حسگر اثرانگشت تنها تغییر ایجادشده در SSD اکسترنال جدید سامسونگ نیست و غول کره‌ای دنیای فناوری سرعت آن را نیز افزایش داده است. T7 Touch به‌لطف پشتیبانی از استاندارد USB 3.2 نسل دوم، اکنون می‌تواند به سرعت خواندن و نوشتن ۱،۰۵۰ و ۱،۰۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه برسد که تقریبا دوبرابر مدل T5 سامسونگ است.

مدل ۵۰۰ گیگابایتی و یک و دو ترابایتی حافظه‌ی ‌SSD اکسترنال T7 Touch به‌ترتیب با قیمت ۱۲۹/۹۹ و ۲۲۹/۹۹ و ۳۹۹/۹۹ دلار عرضه خواهد شد. سامسونگ همچنین نسخه‌ای خاص از  T7 Touch را بدون اثرانگشت و در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

منبع: zoomit.ir

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت