حافظه UFS 2.1 NAND توشیبا با سرعت خواندن 900 مگابایت در ثانیه برای گوشی های موبایل در سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.

toshibaufs

طبق گزارشات بدست آمده، توشیبا ارسال نمونه تراشه‌های حافظه 64 لایه BICS3 3D TLC NAND را برای شرکای تجاری خود شروع کرده است. با توجه به این خبر، شدت مشکل کمبود تراشه حافظه و افزایش قیمت توسط این تراشه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

همان طور که مطلع هستید، امسال صنعت گوشی‌های موبایل با کمبود تراشه حافظه مواجه بود که باعث افزایش قیمت و به تعویق افتادن عرضه محصولات جدید شد.

تراشه‌های حافظه NAND جدید توشیبا که منطبق بر استاندارد UFS 2.1 هستند ، سرعت خواندن اطلاعات در آنها به 900 مگابایت بر ثانیه می‌رسد.گفتنی است که این تراشه ها برای سال آینده میلادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پکیج ذخیره سازی UFS 2.1 جدید توشیبا مبتنی بر تراشه‌های حافظه 64 لایه نوع BICS 3D TLC NAND با کنترلر داخلی است و در ظرفیت‌های 32 گیگابایت، 64 گیگابایت، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت وارد بازار می شود. همچنین این تراشه‌ها با ابعاد استاندارد 11.5×13 میلی متر عرضه می شوند و از رابط دو طرفه  با نرخ تبادل داده 5.8 میلیون تبادل در ثانیه بهره خواهند برد.

شایان ذکر است که به گفته ی توشیبا سرعت خواندن متوالی در  پکیج 64 گیگابایتی به 900 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن متوالی به 180 مگابایت بر ثانیه می‌رسد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت