یکی از پرکاربرترین وسایل جانبی که این روزها می توان در هرخانه ای از آن یافت فلش مموری می باشد که با تنوع در ظاهر و ابعاد دربازار یافت می شود ‌.

یکی از وظایف این وسیله کوچک انتقال اطلاعات می باشد که در مواردی همچون نصب سیستم عامل ،اسکن کردن سیستم و قفل گذاری کامپیوتر از آن استفاده می شود . امری که در این وسیله کوچک بعنوان یک مشکل بزرگ بحساب می آید از دست رفتن حجم آن است که ما در اینجا بازیابی حجم را برای شما شرح می دهیم قابل ذکر است این مشکل همیشه اتفاق نمی افتد اما گاهی این مشکل ایجاد می شود که کاربر متوجه میشود هنگام انتقال اطلاعات حجم از 4گیگابایت به 100مگابایا کاهش یافته است .

آموزش چگونگی بازگشت حجم از دست رفته فلش مموری

که در این صورت می توان گفت بخش زیادی از فلش مموری به صورت تخصیص نیافته عمل کرده است و آن را از دسترس خارج می کند که برلی رفع مشکل ذکر شده تنها لازم است پارتیشن های فلش مموری را ریست کنید که با این روش همه چیز باحالت عادی برخواهد گشت همچنین احتمال آن وجود دارد که چنین مشکلی برای هارد کامپیوتر نیز پیش آید . قبل از هرچیز لازم است برای حفظ اطلاعات از تمام اطلاعات موجود بکاپ بگیرید ‌. باید توجه داسته باشید تا به اشتباه اطلاعات مربوط به درایورهای دیگر حذف نشوند .

آموزش چگونگی بازگشت حجم از دست رفته فلش مموری

ابتدا برای اینکار به سراغ منوی استارت می رویم و در آنجا diskpart را جستجو کرده و سپس اجرا می کنیم تا یک صفحه مشکی به نمایش درآید .و پس از آن با تایپ دستور list disk تمام درایوهای موجود به نمایش در می آیند . بعد از آن زمان اتصال فلش مموری است اینبار یکبار دیگر دستور list disk را تایپ می کنید در آن زمان درایو مربوط به فلش مموری دیده می شود که این وسیله کوچک را با ظرفیت 4 گیگابایت به نمایش در می آورد . در این مرحله شما باید select disk را تایپ کنید .

آموزش چگونگی بازگشت حجم از دست رفته فلش مموری

در این جا مشخص می شود شما قصد پاک کردن کدام درایور را دارید باید در نظر داشته باشید که در این زمان درایور دیگری را به اشتباه حذف نکنید . حال زمان پاک کردن درایور مربوط از فلش مموری می باشد که باید پس از تایپ دستور select disk 2 و فشردن کلید اینتر شما اقدام به پاک گردن درایور مربوط کرده اید . حال باید دیسک مورد نظر را انتخاب کنید و دستور clean را تایپ کنید تا پارتیشن های مربوط به صورت کامل پاک شوند . سپس باید دستور create partition primary اجرا کنید تا بتوانید یک پارتیشن جدید و فضای تخصیص یافته را ایجاد کنید . و در آخر پس از ساخت پارتیشن با تایپ exit از آن محیط خارج شوید ‌ . حالا شما اگه تمام مراحل را دقیق و درست انجام داده باشید حجم از دست رفته فلش مموری خود را دوباره بازیابی کرده اید .

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت