حمله سایبری در سنگاپور

cyber

 به تازگی بدترین و گسترده ترین حمله سایبری در سنگاپور اتفاق افتاده است. این حمله موجب شد به اطلاعات آماری سلامت 1.5 میلیون نفر دسترسی پیدا کنند. هکرها بزرگترین سازمان بهداشتی و درمانی سنگاپور را مورد سوء استفاده قرار دادند و اطلاعات 1.5 میلیون نفر را که شامل 160.000 نسخه و اطلاعات پزشکی بود را ربودند. این حملات در جلسات رسمی دولت مطرح گردید و هنوز معلوم نشده که چه گروهی پشت این حملات هستند. برخی از رسانه های محلی این کشور نیز معتقدند که این حملات از سوی دولت این کشور صورت گرفته و کاملا عمدی و هدفمند بوده است.

بیان شده است ک اطلاعات مهم و حساسی در بین این داده ها وجود ندارد پس برای هکرها سود و منفعت زیادی نخواهد داشت. هکرها بسیار ماهر بوده اند و منابع زیادی را پشت سر گذاشته اند. دولت سنگاپور ادعا کرده است که تنها اطلاعات از دست رفته در این میان اطلاعات پروفایل هر بیمار بوده که شامل نام، آدرس، جنسیت، نژاد، تاریخ تولد و شماره ملی بوده است و هیچ اطلاعات پزشکی از دست نرفته است.

این هک اخیر سنگاپور در واقع آخرین و جدیدترین نمونه آسیب پذیری داده های بهداشتی دیجیتال است و نقص های زیادی را به همراه خواهد داشت. دیجیتالی کردن داده های پزشکی و بهداشتی تاثیر خوبی در درمان بیمار خواهد داشت اما چنین مشکلاتی را نیز به همراه دارد و می تواند فرصتی را برای مهاجمان فراهم کند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت