کمپانی کوانتوم به دنبال تصاحب زیرمجموعه وسترن دیجیتال

بازیابی هارد HDD و SSD

شرکت کوانتوم (Quantum) که در حوزه ذخیره سازی داده های کلان و سیستم های مدیریت داده فعالیت می کند اخیرا با وسترن دیجیتال برای خرید یکی از زیرمجموعه های آن به اسم اکتیواسکیل (ActiveScale) به توافق رسیده است و به دنبال محکم کردن جای پای خود در حوزه ذخیره سازی داده و حافظه های دیجیتال است.

کوانتوم شرکتی بزرگ در زمینه ذخیره سازی امن و مقیاس پذیری داده ها، آرشیو و محافظت از اطلاعات و نیز اشتراک و حفظ دارایی های دیجیتال در طول چرخه عمر داده ها به شمار می رود. این شرکت به مشتریان کمک می کند تا از طریق مجموعه ای از دیسک ها، Tape ها و راهکارهای نرم افزاری در محیط های فیزیکی، مجازی و ابری، بیشترین منفعت را در راستای مدیریت داده های کسب و کار خود به دست آورند.

حال کوانتوم قصد دارد برای گسترش بازار خود اکتیواسکیل را در اختیار بگیرد که در حوزه ذخیره سازی ارزان و سریع و مطمئن کلان داده ها و دیتاهای بدون ساختار فعالیت می کند.

شرکت های بزرگ فعال در حوزه مدیریت اطلاعات و داده، گام های جدی برای توسعه سیستم های مبتنی بر ابر و ذخیره سازی HDD و SDD در ابعاد کلان برداشته اند و به نظر می رسد این حوزه از پتانسیل بالایی برخوردار باشد. در این سامانه ها نگرانی از بابت گم شدن و از دست رفتن داده، نیاز به بازیابی اطلاعات هارد، ریکاوری اطلاعات، بازیابی رم و بازیابی فایل های حجیم نخواهد بود.

با این حال وسترن دیجیتال نتوانسته از ظرفیت های اکتیواسکیل در این زمینه بهره کافی را ببرد و به همین دلیل به نظر می رسد کوانتوم عزم خود را برای بازگرداندن آن به جایگاه مناسب خود جزم کرده است. کوانتوم  سیستم های ذخیره سازی HDD و SSD با کارایی مطلوب و سیستم های ذخیره سازی کم هزینه tape-base را در اختیار دارد و از سوی دیگر اکتیواسکیل توانایی ذخیره سازی 57.55 پتابایت داده را با استفاده از تکنولوژی های BitSpread و BitDynamics و Erasure Coding در اختیار دارد. این ظرفیت بالا به این شرکت توان عملیاتی چشم گیری معادل با 75 گیگابیت بر ثانیه را می دهد که برای رقابت با غول های ذخیره سازی دنیا همچون Dell EMC, HPE, IBM, NetApp, Hitachi حرفی برای گفتن داشته باشد.

هرچند دیجیتال موفق نشد در این رقابت عملکرد خوبی داشته باشد و این موضوع را می توان در فروش آرایه‌های ذخیره‌سازی تمام فلش خود، یعنی IntelliFlash به شرکت DDN نیز یافت که در سال گذشته رخ داد.

در حال حاضر نیز اکتیواسکیل دیگر جایی در برنامه های وسترن دیجیتال به عنوان یکی از بزرگان حاضر در صنعت ذخیره سازی داده ندارد و انتظار می رود معامله میان وسترن دیجیتال و کوانتوم تا اواخر ماه مارس سال جاری میلادی نهایی خواهد شد. هرچند که اطلاعات مبنی بر مبلغ این معامله در دست نیست.

بازیابی هارد HDD و SSD

جیمی لرنر مدیرعامل کوانتوم درباره این توافق گفته است: «با رشد روزافزوم کوانتوم، این مجموعه تمهیدات استراتژیکی را برای توسعه فناوری های خود اندیشیده است. به همین جهت نرم افزارهای ذخیره سازی شی گرا، می تواند این شرکت را با هدف توسعه بازار و سبد محصولات در مسیر خوبی قرار دهد. محصول و رضایت مشتریان اکتیواسکیل برای ما اهمیت بالایی دارد و به همین دلیل برای حل مشکلات کسب و کار آن ها در زمینه ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات غیرساختار یافته متعهد شده ایم. با کمک مهندسان و دانشمندان اکتیواسکیل می توانیم نقشه راه مستحکمی در زمینه ذخیره‌سازی بر روی ترکیبی از دیسک و نوار را ارائه دهیم.»

به همین دلیل به نظر می رسد مشتریان اکتیواسکیل نباید نگرانی از بابت این تغییرات داشته باشند و همچنین می توانند به آینده برای توسعه سیستم های ذخیره سازی و کارت حافظه با هدف مدیریت اطلاعات شامل دریافت، ثبت، بررسی، انتقال، ذخیره سازی، امنیت، ارائه گزارش و بازیابی و ریکاوری اطلاعات و داده ها توسط این دو کمپانی امیدوار باشند.

منبع: www.anandtech.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت