دانستنی های مفید درباره ی حافظه ی متصل به شبکه

حافظه ی مرتبط با شبکه

اگر چندین رایانه دارید، احتمالاً برایتان پیش آمده است که بخواهید اطلاعات را از یکی به دیگری منتقل کنید. همچنین ممکن است اطلاعاتی در گوشی تلفن همراه خودتان داشته باشید که بخواهید آن ها را در لپ تاپتان بریزید. شاید هم بخواهید یک مکان امن برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل های مهم خود داشته باشید. در هر یک از این موارد، استفاده از حافظه ی متصل به شبکه (NAS) گزینه ی مناسبی به نظر می رسد. این حافظه در واقع یک فضای خالی را در اختیار کاربران می گذارد که از طریق اینترنت می توان با دستگاه های مختلف به آن متصل شد.

در حالی که حافظه ی متصل به شبکه به عنوان یک مفهوم برای ده ها سال است که وجود دارد، در دهه گذشته توسط کاربران خانگی و مشاغل کوچک قابل دسترسی شد و از آن زمان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در اصل، یک NAS فقط یک رایانه است که دارای حجم زیادی از نرم افزارهای ذخیره سازی و تخصصی است. شما برخی از پرونده ها و پوشه هایی را که می خواهید در شبکه شما به اشتراک گذاشته شود تعیین می کنید و سپس هر کسی می تواند به فایلها متصل شده دسترسی پیدا کند. البته می توانید محدودیت های امنیتی را اعمال کنید تا فقط افراد خاصی بتوانند به پرونده های خاصی دسترسی داشته باشند، اما این ایده کلی است. اگر بخواهید می توانید هر سیستمی که به شبکه متصل می شود را به NAS تبدیل کنید اما محدودیت هایی عملی برای اینکار وجود دارد.

در دنیای شرکت ها استفاده از حافظه های شبکه اشتراکی معمول است که به تیم ها اجازه می دهد تا در مجموعه به شکل اشتراکی از اطلاعات استفاده کنند اما کاربران عادی به تازگی با این تکنولوژی آشنا شده اند. ابتدایی ترین شکل NAS یک پوشه مشترک در رایانه است. برای مثال می توانید با کلیک راست بر روی یک پوشه و فعال کردن اشتراک شبکه، این کار را به راحتی در ویندوز انجام دهید. این کار به سایر رایانه های ویندوز موجود در شبکه محلی شما امکان اتصال و دسترسی به پوشه را می دهد. با این حال، قادر نخواهید بود از راه دور به آن دسترسی پیدا کنید، هیچ گونه مدیریت و نظارت فعالی نیز وجود نخواهد داشت و برخی از دستگاه ها ممکن است نتوانند پوشه را مشاهده کنند.

NAS

زمینه دیگری که NAS در آن کمک کننده است، تهیه پشتیبانی می باشد. تهیه نسخه پشتیبان از داده های خود در یک دستگاه محلی ممکن است شما را از خرابی درایو محافظت کند، اما باز هم  امکان بازیابی داده ها بسیار مشکل خواهد بود. همچنین برای بک آپ گرفتن از تمام اطلاعاتتان به فایل حافظه ای زیادی احتیاج دارید و اگر سخت افزار آن دچار مشکل شود اطلاعاتتان را از دست خواهید داد. از آنجا که آنها از طریق USB متصل می شوند، ذخیره سازی بک آپ نیز مدت زیادی طول می کشد. واضح است که در اینجا حافظه ی متصل به شبکه عملکرد بهتری نشان می دهد.

منبع: techspot.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت