درایوهای بیست ترابایتی از شیشه ساخته می شوند

HDD

طی چند سال گذشته، میزان پیشرفت در تراکم درایو دیسک سخت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در حالی که شرکت های مهم ساخت حافظه های الکترونیکی از جمله Seagate و Western Digital هر دو هارد دیسک هایی با ظرفیت بیشتر را به جلو سوق داده اند (اغلب به لطف بیشتر پلاترها و استفاده از هلیوم)، نرخ واقعی افزایش تراکم ناحیه در این چند سال اخیر کند شده است. وقتی Seagate و Western Digital برای ساخت درایوهای بیست ترابایتی تلاش می کنند، بسترهای شیشه ای می توانند یک مؤلفه مهم این تلاش باشند.

در حال حاضر، فقط درایوهای لپ تاپ در ساختمان خود از بسترهای شیشه ای استفاده می کنند، که دارای مزایای متعددی نسبت به آلومینیوم است. در مرحله اول، شیشه از آلومینیوم سفت تر است و این باعث می شود پلاکت ها نازک تر (و سبک تر) شوند. بسترهای شیشه ای صاف و مسطح تر از آلومینیوم هستند که به آنها اجازه می دهد تا محکم تر به هم بسته شوند و کمتر از آلومینیوم در زیر حرارت منبسط می شوند که این امر مقابله با انبساط حرارتی را آسان تر می کند. مقدار انرژی مورد نیاز برای چرخاندن یک دیسک شیشه ای با سرعت اسپیندل معین نیز به دلیل وزن بالاتر در حالت دوم، حداقل کمی پایین تر از همان دیسک ساخته شده از آلومینیوم خواهد بود.

یک شرکت ژاپنی با نام Hoya، معتقد است که تولید کنندگان فعلی HDD دیسک های شیشه ای خود را برای درایوهای 3.5 اینچی اتخاذ می کنند (شیشه قبلاً برای درایوهای لپ تاپ 2.5 اینچی استفاده می شد). Hoya دارای پلاسترهای شیشه ای نمونه سازی شده با ضخامت 0.5 میلی متر و 0.381 میلی متر است که در مقایسه با پلاکت های 0.635 میلی متر در حال حاضر بسیار کوچک تر است. در حالی که هر پلاک درایو باید شکافی بین خود و پلاتر بعدی داشته باشد، کاهش اندازه پلاتر به میزان 40 درصد بدان معنی است که می توانید پلاترهای بیشتری را با همان ظرفیت درایو بسته بندی کنید. بسترهای شیشه ای همچنین برای HAMR (ضبط مغناطیسی با کمک گرما) مفید هستند، که از لیزر برای گرم کردن بخشی از دیسک که برای آن نوشته شده استفاده می کند. Seagate می خواهد HDD های مجهز به HAMR را معرفی کند و در سال 2020 به 20درایوهای بیست ترابایتی ذخیره سازی موجود می رسد.

ساخت hdd جدید

صنعت هارد دیسک در واقع فقط یک کارت برای بازی در برابر SSD ها دارد – ظرفیت ذخیره سازی مطلق. انفجار در سرویس های ابری و ظهور بسیاری از راه حل های پشتیبان جامع، به معنای تقاضای شرکت ها برای ذخیره سازی پشتیبان است که به رشد خود ادامه می دهد. شرکتها ممکن است از SSD و NAND برای ذخیره اطلاعات استفاده کنند. حتی پیشنهادات جالبی را برای استفاده از NAND به عنوان جایگزینی برای DRAM در سرورهای حافظه نهان مشاهده کرده ایم. اما در حالی که شرکتهایی مانند سامسونگ بعضی اوقات برای ایجاد درایوهای NAND عظیم الجثه می سازند که هرکدام از هارد دیسک ها می توانند ارائه دهند، آنها به دلایل خوبی این محصولات را به بازار نمی آورند: هیچ کس نتوانسته است آنها را با قیمتی که باید شارژ کند.

منبع: extremetech.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت