درباره تکنولوژی SMR بیشتر بدانید!

تکنولوژی SMR

در این مطلب قصد داریم شما را با تکنولوژی SMR  بیشتر آشنا سازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. SMR مخفف عبارت “Shingled Magnetic Recording” است. کاربرد این تکنولوژی به منظور افزایش ظرفیت و کاهش هزینه در هارد دیسک‌ مغناطیسی می باشد.

 از این فناوری در درجه اول در HDD هایی که بزرگترین مراکز داده ابری جهان را در خود جای داده اند، استفاده می شود. هر روز میزان داده های مورد نیاز کاربران در حال افزایش است، ارائه دهندگان خدمات ابری به دنبال روشی در جهت کاهش هزینه ها و افزایش خدمات خود هستند. دستگاه های متصل شده به شما این امکان را برایتان فراهم می کند تا داده‌های حجیم از قبیل عکس، فیلم و ویدیو را به راحتی در بستر اینترنت با دیگران به اشتراک بگذارید.

تکنولوژی SMR

هارد دیسک (H.D.D)  به عنوان مقرون به صرفه ترین ابزار برای ذخیره سازی داده شناخته شده است. اما سوال این این است که چگونه می‌توان بهترین استفاده از این ابزار را داشته باشیم و مقدار بیشتری اطلاعات را ذخیره نماییم؟ افزایش ظرفیت درایو و تراکم ذخیره سازی مزایای زیادی به همراه دارد. یکی از مهمترین مزایا این است که هزینه هر ترابایت برای ذخیره سازی کاهش می‌یابد. در نتیجه SMR چگونه به این کاهش هزینه کمک می کند؟ خوب است بدانید که هر صفحه درایو دیسک داده ها را در قالب آهنگ ذخیره می کند. به منظور افزایش ظرفیت، این آهنگ ها باید به صورت فشرده نوشته شوند، در حالی که بین مسیرهای با احتیاط کمی فضای بافر را حفظ می کنند. پس ضروری است تا این بافر در دستگاه مدیریت شود تا یکپارچگی داده ها را حفظ کند.

SMR  به طور چشمگیری ظرفیت قابل استفاده را برای شما افزایش می‌دهد. این میزان گاهی تا 15% افزایش هم می‌رسد. برای درک بهتر تصویر زیر را برای شما آماده کردیم که مقایسه دو هارد دیسک معمولی و SMR را انجام می‌دهد.

HDD ها در طول تاریخ از CMR یا “ضبط مغناطیسی معمولی” بدون آهنگ های زنجیری شده و بدون نیاز به مدیریت مناطق متوالی استفاده می کردند. درایوهای CMR از عملکرد خواندن و نوشتن کاملاً تصادفی پشتیبانی می کنند. هرچند به طور فزاینده ای ، ارائه دهندگان خدمات ابری روی نرم افزار میزبان و سیستم های پرونده ای سرمایه گذاری می کنند که می توانند با مدیریت پیچیدگی های SMR ، صرفه جویی در هزینه را در مقیاس به مشتریان خود ارائه دهند. این روندی است که به طور اساسی مرکز داده های ابری را دوباره شکل می دهد و همچنان داده های کم هزینه و ارزش بیشتری را در آینده ارائه می دهد.

SMR

SMR داده‌ها را با استفاده از همپوشانی می‌نویسد. در نتیجه هد نوشتن بسیار نزدیک به وب قبلی می‌نویسد، به طوری که قابل خواندن باقی می‌ماند. با این حال داده‌های لاین پایینی بازنویسی می‌شوند، در نتیجه این امکان وجود دارد که بعد از یک فرآیند ضبط موفق؛ لاین بعدی مجددا نوشته شود. در صورتی که همه چیز به طور ایده ال جلو نرود؛ همچنان این بازنویسی ادامه می یابد که سبب می‌شوند فرآیند نوشتن به شدت کند شود. با این حال، مزیت این فناوری این است که تراکم ذخیره سازی در مقایسه با PMR افزایش پیدا کرده است.

همچنین هارد دیسک‌های SMR دارای یک حافظه کش روی دیسک و در تراک‌های خارجی خود می باشند. در این شرایط فناوری PMR وارد عمل می‌شود. پس از ضبط، داده‌ها در کمترین زمان از کنترلر به بخش SMR انتقال داده می شود. از طرف دیگر؛ این فرآیند در نهایت سبب صرفه جویی در فضا خواهد شد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت