دلایل سوختن هارد، چرا هارد می سوزد؟

بازیابی اطلاعات هارد سوخته

دلایل بسیاری برای شناسایی نشدن هارد در مادربرد وجود دارد و به این علت که شخص نمیتواند هارد خود را در کامپیوتر مشاهده کند میگوید هارد من سوخته است.

و به جهت بازیابی اطلاعات هارد سوخته مراجعه می نماید.  این مشکل می تواند تمامی مشکلات دیگر را پوشش دهد. دلایل شناسایی نشدن هارد در مادربرد میتواند به شرح زیر باشد اما دقت نمایید هر مورد با مورد دیگر فرق دارد و گاهی یک کیس بخصوص میتواند شالوده ای از چندین ایراد  بصورت مرکب باشد:

دلایل سوختن هارد

  • خرابی برد ( سوختن برد): طبیعتا وقتی برد هارد شما روشن نمی شود-شناسایی نمیشود، هارد درایو نمی تواند شروع به کار کند و خود را شناسایی کند.
  • خرابی های فریموری : در هارد درایو شما در مکانی دور از دسترس کاربر، میکرومدهایی نوشته شده است. این کد ها بصورت خودکار در زمان روشن شدن هارد درایو فعال میشوند و تمامی عملیات هارد را کنترل می کنند.
  • خرابی هد هارد ( سوختن هد): عموما خرابی هد توام با صدای تق و تق و یا دیگر صداهای ناهنجار هارد می باشد ممکن است هارد روشن شده صدای بد بدهد و یا ختی روشن نشود.
  • خرابی ROM ( سوختن رام) : رام یک آی سی کوچک بر روی برد هارد است که اطلاعات پیش راه انداز در آن قرار دارد و در ابتدای راه اندازی این داده ها هستند که می توانند میکرو کد های فریمویر را در هارد پیدا کنند و راه اندازی کنند.
  • خرابی کانکتور رابط هارد: گاهی کانکتور های هارد درایو کثیف، شل و یا می شکنند و ارتباط خوبی برقرار نمی کنند تا هارد درایو به کامپیوتر متصل شود.
  • سوختگی کانکتور اتصال به کامپیوتر: بسیار شاهد این هستیم که کاربران کابل اتصال برق هارد SATA را برعکس جامیزنند و به دلیل جابجا شدن ولتاژ ۵ و ۱۲ ولت المانهای الکتریکی آتش گرفته و حتی سوکت نیز بر اثر حرارت آب می شود.
© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت