ذخیره‌سازی اطلاعات ذهن انسان در کامپیوترها

mind

پیشتر در فیلم های علمی تخیلی موضوع ذخیره سازی اطلاعات ذهن انسان در کامپیوتر ها مطرح شده است اما اخیرا Nectome یک  استارتاپ کالیفرنیایی ادعا می کند که راهی برای ذخیره سازی این اطلاعات یافته است.

این استارتاپ توانسته راهکاری ارائه دهد تا به کمک آن بتوان اطلاعات و خاطرات یک شخص را در حافظه های ابری ذخیره نمود.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد

در ظاهر این راهکار میتواند زمینه ساز جاودانه سازی ذهن انسان باشد اما یک مشکل بزرگ در آن وجود دارد که رسیدن به این هدف را تا حد زیادی محدود می کند.

این کمپانی با بهره گیری از یک محلول شیمیایی ویژه توانسته بدن انسان را تا هزاران سال به شکل یک مجسمه شیشه ای نگه داری کند. با این وجود مشکل این روش نوین، کشنده بودن آن است. این راهکار 100 درصد برای شخصی که از آن استفاده کند کشنده است و فقط برای بیماران لاعلاج میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر شخصی به طور جدی بخواهد برای حفظ اطلاعات ذهنش به صورت ابدی اقدام کند باید با این عاقبت کنار بیاید و مرگ را بپذیرد. لازم به ذکر است که هنوز محققان کاملا از عملکرد درست و بدون اشکال این سیستم اطمینان ندارند و این ریسک وجود دارد که فرد جانش را از دست بدهد و اطلاعات درون ذهنش نیز ذخیره سازی نشوند.

این استارتاپ اکنون از این راهکار برای بیماران لاعلاج استفاده کرده و به آن ها امید حیات دوباره می دهد. این تجربه برای شخصی که ان را امتحان می کند درست مانند خودکشی بوده با این تفاوت که توسط پزشکان انجام می شود. این کمپانی هزینه ی 10 هزار دلار را برای انجام عملیات تعیین کرده است و افرادی که قصد دارند وارد لیست انتظار شوند باید آن را پرداخت کنند . در ضمن آن ها میتوانند هر زمان که نظرشان تغییر کرد از لیست خارج شده و مبلغ خود را پس بگیرند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت